Voivutus

Mananta

Taso

Tkr/Vel 4

Osatekijät

P, E

Langetusaika   

perustoiminto                                                            

Kantama

Lyhyt (25 j + 5 j/2 tasoa)

Ilmiö

Negatiivisesta energiasta koostuva säde   

Kestoaika   

Silmänräpäyksellinen

Laistoheitto

Ei ole

Loitsunsieto

Pätee                                                                        

Kun osoitat sormellasi ja lausut loitsun vaatiman sanakaavan, lähetät matkaan mustana rätisevän, negatiivisesta energiasta koostuvan säteen, joka huventaa tielleen jäävän elollisen olennon elinvoimaa. Sinun on onnistuttava kantamakosketushyökkäyksessä, jotta osuisit kohteeseesi. Jos hyökkäys onnistuu, loitsittu saa 1n4 negatiivista tasoa.

Jos loitsitulla on vähintään yhtä monta negatiivista tasoa kuin sillä on kestonoppia, se kuolee. Kukin negatiivinen taso tuottaa olennolle –5 kestopistettä ja sakkoa –1 hyökkäysheittoihin, laistoheittoihin, taitotesteihin, kykytesteihin sekä laskennalliseen tasoon (jonka mukaan määritetään loitsujen ja loitsunomaisten kykyjen tehovoima, kestoaika, vaikeusaste ja muita yksityiskohtia).

Jos säde osuu loitsijaan, hän menettää lisäksi yhden loitsun tai loitsupaikan ylimmältä langetettavissa olevalta loitsutasoltaan. Negatiivisten tasojen vaikutukset kasautuvat keskenään.

Jos loitsittu selviää osumasta hengissä, hän saa menettämänsä tasot takaisin, kun loitsun langettamisesta on kulunut langettajatasosi verran tunteja (kuitenkin enintään 15 tuntia). Tavallisesti negatiiviset tasot voivat viedä uhrilta pysyvästi kokemustasoja, mutta voivutus-loitsun aiheuttamat negatiiviset tasot eivät ole voimassa tarpeeksi pitkään voidakseen vaikuttaa näin.

Säteen koskettama epäkuollut olento saa 1n4×5 tilapäistä kestopistettä 1 tunniksi.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.