Viehtymys |
Kiehdonta (pakotus) [mieleen kohdistuva]
| |
P, E, A | |
1 tunti | |
Lyhyt (25 j + 5 j/2 tasoa) | |
Yksi paikka (enintään 10 × 10 × 10 j:n kuutio/taso) | |
Tahto mitätöi; ks. teksti | |
Pätee |
Jokin esine tai paikka alkaa lähettää taikavärähtelyä, joka vetää puoleensa (valintasi mukaan) joko tiettyä älykkyydellistä olentolajia tai tiettyä hengenlaatua edustavia olentoja. Olentolaji, johon loitsu vaikuttaa, on ilmoitettava täsmällisesti. Olennon alatyyppi ei ole tarpeeksi tarkka määritelmä. Samaten on ilmoitettava täsmällisesti se hengenlaatu, jota edustavia olentoja esine tai paikka alkaa vetää puoleensa.
Ilmoitettua lajia tai hengenlaatua edustavat olennot tuntevat riemua ja mielihyvää saadessaan olla valitsemassasi paikassa. Jos langetat loitsun esineeseen, ne haluavat kiihkeästi koskettaa sitä tai saada sen haltuunsa. Tarve pysytellä alueella tai koskettaa esinettä on pakottava. Jos laistoheitto onnistuu, olento vapautuu loitsun vaikutuksesta, mutta sen on suoritettava uusi laisto 1n6×10 minuuttia myöhemmin. Jos tämä uusi laisto epäonnistuu, olento yrittää palata alueelle tai esineen luo.
Viehtymys torjuu ja rauettaa vastenmielisyyden.
Ainesosatekijä
1 500 kr:n arvosta murskattuja helmiä ja pisara hunajaa.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.