Sekavoitus

Kiehdonta (pakotus) [mieleen kohdistuva]

Taso

Brd 3, Juonikkuus 4, Tkr/Vel 4

Osatekijät

P, E, A/JK

Langetusaika   

perustoiminto                                                            

Kantama

Keskipitkä (100 j + 10 j/taso)

Kohteet   

Kaikki olennot säteeltään 15 j:n purkauksen alueella   

Kestoaika   

1 kierros/taso

Laistoheitto

Tahto mitätöi

Loitsunsieto

Pätee                                                                        

Tämä loitsu muuttaa kohteensa sekavoitetuiksi, jolloin ne eivät voi enää päättää tekemisistään itse.

Arvo alla olevasta taulukosta joka kierroksella kunkin loitsitun vuoron alussa, mitä loitsittu tekee kyseisellä kierroksella.

n%         

Käyttäytyminen

01–10

Hyökkää langettajaa vastaan lähitaistelu- tai kantama-aseella (tai liikkuu langettajaa kohti, jos hyökkääminen ei ole mahdollista).

11–20

Toimii normaalisti.

21–50

Ei tee muuta kuin hopottaa sekavia.

51–70

Pakenee langettajan luota niin nopeasti kuin pystyy.

71–100

Hyökkää lähimmän olennon kimppuun (lähintä olentoa selvitettäessä famulus lasketaan osaksi loitsittua itseään).

Sekavoitettu hahmo, joka ei kykene suorittamaan nopan osoittamaa toimintoa, ei tee muuta kuin hopottaa sekavia. Viholliset eivät saa mitään etua hyökätessään sekavoitettua hahmoa vastaan. Jos sekavoitettua hahmoa vastaan hyökätään, hän hyökkää seuraavalla vuorollaan automaattisesti hyökkääjiään vastaan, mikäli hän on vuoronsa tullen yhä sekavoitettu. Huomaa, että sekavoitettu hahmo ei suorita vapaahyökkäyksiä sellaisia olentoja vastaan, joita vastaan hän ei ole ohjautunut hyökkäämään (joko viimeksi arvottuna toimintonaan tai siksi, että häntä vastaan on juuri hyökätty).

Oppiloitsun ainesosatekijä

Kolmen pähkinän kuoret.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.