Salaisvaikutus |
Kiehdonta (pakotus) [kielisidonnainen, mieleen kohdistuva]
| |
P, A | |
Lyhyt (25 j + 5 j/2 tasoa) | |
Yksi elollinen olento | |
| |
Tahto mitätöi | |
Pätee |
Vaikutat kohdeolennon toimintaan ehdottamalla sille johonkin toimeen ryhtymistä (korkeintaan lauseella tai parilla). Ehdotus on muotoiltava siten, että toiminta kuulostaa järkevältä. Jos olentoa pyydetään tekemään jotakin ilmiselvästi haitallista, loitsun vaikutus mitätöityy automaattisesti.
Ehdotettu toiminta voi jatkua loitsun koko kestoajan. Jos toiminta voidaan saattaa loppuun tätä lyhyemmässä ajassa, loitsu päättyy, kun loitsittu saa tehtyä sen mitä siltä pyydettiin. Vaihtoehtoisesti voit määritellä ehdot, jotka laukaisevat tietynlaiseen toimeen ryhtymisen loitsun kestoaikana. Jos ehdot eivät täyty ennen loitsun kestoajan päättymistä, tointa ei suoriteta.
Jos ehdotus on hyvin järkevä, laistoon voidaan laskea sakkoa (esimerkiksi 1 tai 2).
Ainesosatekijä
Käärmeen kieli ja joko palanen hunajakennoa tai pisara makeaa öljyä.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.