Rasvaus

Loihdinta (luonti)

Taso

Brd 1, Tkr/Vel 1

Osatekijät

P, E, A

Langetusaika   

perustoiminto                                                            

Kantama

Lyhyt (25 j + 5 j/2 tasoa)

Kohde tai alue   

Yksi esine tai 10 × 10 j:n neliö   

Kestoaika   

1 kierros/taso (P)

Laistoheitto

Ks. teksti                                                                      

Loitsunsieto

Ei päde                                                                         

Rasvaus-loitsu peittää valitsemasi kiinteän pinnan liukkaalla rasvakerroksella. Olentojen, jotka ovat langetushetkellä loitsun alueella, on onnistuttava Refleksi-laistossa tai ne kaatuvat kumoon. Niiden on suoritettava uusi laisto langettajan vuorolla jokaisella kierroksella, jonka ne viettävät loitsun alueella. Olento voi kävellä rasvaus-loitsun alueella tai sen läpi puolella normaalinopeudestaan, jos se onnistuu Tasapainoilu-testissä (VA 10). Epäonnistuminen tarkoittaa, ettei se voi liikkua kyseisellä kierroksella (ja sen on onnistuttava Refleksi-laistossa tai se kaatuu kumoon), ja jos se epäonnistuu vähintään 5:llä, se kaatuu heti (ks. lisätietoa Tasapainoilu-taidon kuvauksesta).

Loitsulla voidaan luoda rasvakerros myös jonkin esineen päälle. Loitsu vaikuttaa välittömästi mihin tahansa aineelliseen esineeseen, joka ei ole kenenkään käytössä, mutta jos esine on jonkun pitelemä tai käyttelemä, se saa Refleksi-laistoheiton vaikutusta vastaan. Jos tämä ensimmäinen laistoheitto epäonnistuu, käyttelijä pudottaa esineen välittömästi. Rasvatun esineen on suoritettava uusi laistoheitto jokaisella kierroksella, jolla olento yrittää poimia sen tai käyttää sitä. Olento, jolla on yllään rasvattu haarniska tai rasvatut vaatteet, saa olosuhdehyvitystä +10 Kahlekuninkuus-testeihin ja painitesteihin, joilla se yrittää irtautua painista tai sidonnasta.

Ainesosatekijä

Siivu siankamaraa tai voinokare.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.