Polunlöytö |
P, E, K | |
3 kierrosta | |
Oma olemus tai kosketus | |
Langettaja tai kosketettu olento | |
10 min/taso | |
Ei ole tai Tahto mitätöi (vaaraton) | |
Pätee tai Ei päde (vaaraton) |
Tämän loitsun vastaanottaja löytää lyhyimmän ja yksinkertaisimman reitin ilmoitettuun määränpäähän joko johonkin paikkaan tai jostakin paikasta pois. Paikka voi sijaita ulkosalla, maan alla tai jopa sokkelo-loitsun sisällä. Polunlöytö neuvoo tien vain johonkin maantieteelliseen pisteeseen, ei koskaan esineiden tai olentojen luo. Määränpään on sijaittava siinä sfäärissä, jossa langettaja on langetushetkellä.
Loitsittu aistii suunnan, jossa määränpää on, ja loitsu ilmoittaa tarvittavilla hetkillä, mitä teitä loitsitun on seurattava ja mihin toimiin hänen on ryhdyttävä. Loitsittu voi esimerkiksi aistia ansalangat tai saada tietoonsa sanan, jolla vartiokuvio ohitetaan. Loitsu lakkaa, kun päämäärä saavutetaan tai loitsun kestoaika päättyy, kumpi vain tapahtuu ensin. Polunlöydön avulla loitsittu ja hänen toverinsa voidaan vapauttaa sokkelo-loitsun vaikutuksesta yhdessä kierroksessa.
Tämän näentäloitsun vaikutukset koskevat vain sen vastaanottajaa eivätkä tämän tovereita, eikä loitsu kerro mitään muiden olentojen (esimerkiksi vartijoiden) toiminnasta.
Kanavoija
Tavallisimmin käyttämäsi ennustusapuvälineet.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.