Pakkaspallo

Lietsonta [kylmyys]

Taso

Tkr/Vel 6

Osatekijät

P, E, K

Langetusaika   

perustoiminto

Kantama

Pitkä (400 j + 40 j/taso)

Kohdeilmiö tai alue   

Ks. teksti

Kestoaika   

Silmänräpäyksellinen tai 1 kierros/taso; ks. teksti   

Laistoheitto

Refleksi puolittaa; ks. teksti

Loitsunsieto

Pätee

Pakkaspallo luo pallollisen jäätävää kylmyysenergiaa, joka singahtaa sormenpäistäsi valitsemaasi paikkaan ja räjähtää siellä säteeltään 10 jalan purkaukseksi, joka tuottaa jokaiselle alueella olevalle olennolle 1n6 pistettä kylmyysvaurioita langettajatasoasi kohden (kuitenkin enintään 15n6). Elementaali (vesi) -olennot kärsivät tämän sijasta 1n8 pistettä kylmyysvaurioita langettajatasoasi kohden (kuitenkin enintään 15n8).

Jos pakkaspallo osuu vesimassaan tai enimmäkseen vettä sisältävään nestemassaan (pois lukien vedestä koostuvat olennot), se jäädyttää nesteen 6 tuuman syvyyteen asti alueelta, joka on yhteensä 100 neliöjalkaa (10 × 10 jalkaa) langettajatasoasi kohden (kuitenkin enintään 1 500 neliöjalkaa). Jää säilyy 1 kierroksen langettajatasoa kohden. Jäätyneen nesteen pinnalla uivat olennot juuttuvat jäähän kiinni. Yritys murtautua jäästä vapaaksi on täyskierrostoiminto. Kiinni juuttuneen olennon on onnistuttava Voimakkuus-testissä (VA 25) tai Kahlekuninkuus-testissä (VA 25) päästäkseen irti.

Halutessasi voit pidättyä sinkoamasta palloa heti loitsun loppuunsaattamisen jälkeen. Tällöin loitsu katsotaan kosketusloitsuksi, jonka latausta pidättelet. Voit pidätellä latausta enintään 1 kierroksen langettajatasoasi kohden. Kun tämä aika päättyy, pakkaspallo purkautuu sinä keskipisteenään (etkä saa laistoheittoa sen vaikutuksia vastaan). Pallon sinkoaminen ensimmäisen kierroksen jälkeisillä kierroksilla on perustoiminto.

Kanavoija

Pieni kristallikuula.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.