Nukutus |
Kiehdonta (pakotus) [mieleen kohdistuva]
| |
P, E, A | |
1 kierros | |
Keskipitkä (100 j + 10 j/taso) | |
Yksi tai useampia elollisia olentoja säteeltään 10 j:n purkauksen alueella | |
1 min/taso | |
Tahto mitätöi | |
Pätee |
Nukutus-loitsu vaivuttaa 4 kestonopan edestä olentoja taikauneen. Loitsu vaikuttaa ensiksi niihin olentoihin, joilla on vähiten kestonoppia.
Jos kahdella tai useammalla olennolla on yhtä paljon kestonoppia, loitsu vaikuttaa ensiksi siihen, joka on lähimpänä loitsun alkupistettä. Ne kestonopat, jotka eivät riitä enää seuraavaan olentoon vaikuttamiseen, menevät hukkaan.
Nukutettu olento on puolustuskyvytön. Se voidaan herättää läpsimällä tai haavoittamalla mutta ei pelkillä normaaleilla äänillä. Olennon herättäminen on perustoiminto (tilanteeseen sovelletaan toisen avustaminen
Nukutusta ei voida kohdistaa tajuttomaan olentoon, rakentoon eikä epäkuolleeseen.
Ainesosatekijä
Hyppysellinen hienoa hiekkaa, ruusun terälehtiä tai elävä heinäsirkka.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.