Kaukosiirto

Loihdinta (kaukosiirto)

Taso

Matkaaminen 5, Tkr/Vel 5

Osatekijät

P

Langetusaika   

perustoiminto                                                            

Kantama

Oma olemus ja kosketus

Kohde

Langettaja ja kosketetut esineet tai kosketetut vapaaehtoiset olennot

Kestoaika   

Silmänräpäyksellinen

Laistoheitto

Ei ole ja Tahto mitätöi (esine)

Loitsunsieto

Ei ja Kyllä (esine)

Tämä loitsu kuljettaa sinut silmänräpäyksessä haluamaasi paikkaan, jonne voi olla matkaa enintään 100 virstaa langettajatasoa kohden. Et voi matkata sfääristä toiseen. Voit ottaa mukaasi esineitä, kunhan niiden paino ei ylitä enimmäiskantokykyäsi. Voit myös ottaa mukaasi yhden vapaaehtoisen Keskikokoisen tai sitä pienemmän olennon (jolla on varusteita tai esineitä enintään enimmäiskantokykynsä verran) kolmea langettajatasoa kohden, tai tätä vastaavan määrän. Käytä seuraavia vastaavuuksia, kun selvität, montako olentoa voit enintään ottaa mukaasi: Iso olento lasketaan kahdeksi Keskikokoiseksi olennoksi, Valtava olento kahdeksi Isoksi olennoksi jne. Kaikkien mukaan otettavien olentojen on oltava kosketuksissa toisiinsa, ja vähintään yhden niistä on oltava kosketuksissa sinuun. Kuten muissakin loitsuissa, joiden kantama on oma olemus ja kohde on langettaja, teidän ei tarvitse suorittaa laistoheittoja eikä mahdollinen loitsunsietonne päde. Vain jonkun pitelemät tai käyttelemät (eli jonkun hallussa olevat) esineet saavat laistoheiton ja voivat käyttää loitsunsietoaan.

Sinulla on oltava jonkinlainen käsitys määränpääsi sijainnista, pinnanmuodostuksesta ja arkkitehtuurista. Mitä selkeämpi mielikuva sinulla niistä on, sitä todennäköisemmin kaukosiirto toimii. Kaukosiirtyminen alueelle, jolla on vahvaa taikuudetonta tai taikuudellista energiaa, voi olla tavallista vaarallisempaa tai jopa mahdotonta.

Selvitä, miten hyvin kaukosiirto onnistuu, heittämällä n% ja vertaamalla tulosta oheiseen taulukkoon. Taulukon merkinnät on selitetty alempana.

Tuttuus

Kohdalleen   

Sivuun   

Samankaltaiseen
paikkaan
                 

Tapaturma   

Täysin tuttu

01–97

98–99

100

Tarkkaan tutkittu

01–94

95–97

98–99

100

Nähty silloin tällöin

01–88

89–94

95–98

99–100

Nähty kerran

01–76

77–88

89–96

97–100

Olematon määränpää (1n20+80)   

81–92

93–100

Tuttuus

"Täysin tuttu" on paikka, jossa olet käynyt erittäin usein ja jossa olet kuin kotonasi. "Tarkkaan tutkittu" on paikka, jonka tunnet hyvin joko siksi, että parhaillaan näet sen, siksi, että olet käynyt siellä usein, tai siksi, että olet tutkinut paikkaa muilla keinoin (esimerkiksi kaukotarkkailulla) vähintään 1 tunnin ajan. "Nähty silloin tällöin" on paikka, jonka olet nähnyt useammin kuin kerran mutta joka ei ole sinulle kovin tuttu. "Nähty kerran" on paikka, jonka olet nähnyt vain kerran, mahdollisesti taikakeinoin.

"Olematon määränpää" on paikka, jota ei todellisuudessa ole olemassa, tai tuttu paikka, joka on kadonnut tai muuttunut niin täysin, ettet enää tunnista sitä. Kun matkaat olemattomaan määränpäähän, selvitä taulukkotulos heittämällä 1n20+80 äläkä n%, koska ei ole sellaista todellista määränpäätä, johon voisit saapua kohdalleen tai josta voisit edes eksyä sivuun.

Kohdalleen

Ilmaannut sinne minne tahdotkin.

Sivuun

Ilmaannut turvallisesti paikkaan, joka on arvotun välimatkan päässä ja arvotussa suunnassa määränpäästä. Välimatka määränpäähän on 1n10×1n10 % siitä matkasta, joka sinun oli alun perin tarkoitus siirtyä. Arvo nopalla, mihin suuntaan ajaudut sivuun.

Samankaltaiseen paikkaan

Päädyt paikkaan, joka on ulkonäöltään tai luonteeltaan samankaltainen kuin aiottu määränpää.

Nyrkkisääntö on, että ilmaannut lähimpään samankaltaiseen paikkaan loitsun kantamalla. Ellei kantamalla ole tällaista paikkaa, loitsu vain epäonnistuu.

Tapaturma

Sinä ja mahdolliset muut kaukosiirtyjät "vääristytte" matkan aikana. Kärsitte kukin 1n10 pistettä vaurioita, minkä jälkeen selvität uudella heitolla, minne päädytte. Heitä näissä uusintaheitoissa 1n20+80. Aina kun saat tulokseksi "Tapaturma", hahmot kärsivät lisää vaurioita ja sinun on heitettävä uudelleen.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.