Jalkanaru |
| |
P, E, JK | |
3 kierrosta | |
Kosketus | |
Kosketettu taikuudeton köynnös-, köysi- tai | |
Kunnes laukaistaan tai katkaistaan | |
Ei ole | |
Ei päde |
Tällä loitsulla voit luoda jalkanarun, joka toimii taika-ansana. Jalkanaru voidaan tehdä mistä tahansa remmistä, köydestä tai taipuisasta köynnöksestä. Kun langetat jalkanarun tällaiseen köysimäiseen esineeseen, esine sulautuu ympäristöönsä (hahmo, jolla on ansojen etsintä
Jos lähistöllä on vankka ja taipuisa puu, jalkanaru voidaan kiinnittää siihen. Loitsu saa puun ensin taipumaan, ja kun silmukka kiristyy, puu suoristuu, tuottaa silmukkaan jääneelle olennolle 1n6 pistettä vaurioita ja nostaa sen kiinni jääneestä raajasta tai raajoista ilmaan roikkumaan. Jos tällaista puuta ei ole tarjolla, köysimäinen esine kiristyy olennon ympärille tuottamatta vaurioita, mutta olento on tämän jälkeen takerruksissa.
Jalkanaru on taikuudellinen. Siitä irrottautuakseen olennon on onnistuttava Kahlekuninkuus-testissä (VA 23) tai Voimakkuus-testissä (VA 23), jotka ovat täyskierrostoimintoja. Jalkanarun PL on 7, ja sillä on 5 kestopistettä. Jos olento onnistuu irrottautumaan jalkanarusta, silmukka katkeaa ja loitsu päättyy.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.