Houretappaja

Harhanta (houre) [pelko, mieleen kohdistuva]

Taso

Tkr/Vel 4

Osatekijät

P, E

Langetusaika   

perustoiminto

Kantama

Keskipitkä (100 j + 10 j/taso)

Kohde

Yksi elollinen olento

Kestoaika   

Silmänräpäyksellinen

Laistoheitto

Tahdolla harhaksi tunnistaminen (vaatii vuorovaikutusta), sitten Sitkeys rajoittaa; ks. teksti

Loitsunsieto

Pätee

Muovaat loitsitun alitajuisten pelkojen pohjalta hourekuvajaisen olennosta, jota kauheampaa loitsittu ei voi kuvitella. Vain loitsittu itse näkee houretappajan; sinä näet pelkän epämääräisen hahmon. Kohde saa yrittää ensin Tahto-laistoa tunnistaakseen kuvajaisen harhaksi. Jos tämä laisto epäonnistuu, kuvajainen koskettaa loitsittua, minkä jälkeen loitsitun on onnistuttava Sitkeys-laistossa tai hän kuolee kauhusta. Vaikka Sitkeys-laisto onnistuisi, loitsittu kärsii silti 3n6 pistettä vaurioita.

Jos kohde tunnistaa houretappajan harhaksi ja hänellä on päässään ajatuksensiirtokypärä, hän voi kääntää hourekuvajaisen sinun itsesi kimppuun. Tällöin sinun on tunnistettava se harhaksi tai altistut sen kuolettavalle pelkohyökkäykselle.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.