Hälytys |
P, E, K/JK | |
Lyhyt (25 j + 5 j/2 tasoa) | |
Säteeltään 20 j:n huoku, jonka keskellä | |
Ei ole | |
Ei päde |
Hälytys laukaisee ajatuksissa kuuluvan tai korvin kuultavan hälytysäänen aina, kun jokin Hyvin pieni tai sitä suurempi olento saapuu loitsun vartioimalle alueelle tai koskettaa sitä. Jos olento lausuu tunnussanan (jonka langettaja määrää langetushetkellä), hälytys ei laukea. Langettaja määrää langetushetkellä myös sen, onko hälytys ajatuksissa kuuluva vai korvin kuultava.
Ajatuksissa kuuluva hälytys
Ajatuksissa kuuluva hälytys tavoittaa langettajan (ja vain langettajan), kunhan tämä on 1 virstan säteellä loitsun vartioimasta alueesta. Langettaja kuulee ajatuksissaan yhden "äänimerkin", joka havahduttaa hänet normaalista unesta mutta ei häiritse muutoin keskittymistä. Hiljaisuus-loitsu ei vaikuta ajatuksissa kuuluvaan hälytykseen.
Korvin kuultava hälytys
Korvin kuultava hälytys tuottaa soittokellon äänen, jonka kaikki olennot 60 jalan säteellä loitsun vartioimasta alueesta kuulevat selvästi. Lyhennä kantamaa 10 jalalla jokaisesta välissä olevasta suljetusta ovesta ja 20 jalalla jokaisesta välissä olevasta tukevasta seinästä.
Hiljaisissa olosuhteissa soittokellon ääni kuuluu heikkona aina 180 jalan päähän. Ääni kuuluu 1 kierroksen ajan. Hiljaisuus-loitsun alueella olevat olennot eivät kuule sitä.
Eteeriset olennot ja astraaliolennot eivät laukaise hälytystä.
Hälytys voidaan muuttaa pysyväksi pysyvyys-loitsulla.
Oppiloitsun kanavoija
Pikkuruinen soittokello ja pätkä hyvin ohutta hopealankaa.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.