Aseensiunaus |
| |
P, E | |
Kosketus | |
Kosketettu ase | |
1 min/taso | |
Ei ole | |
Ei päde |
Tämä muutantaloitsu tekee aseen aiempaa vaarallisemmaksi pahoille vihollisille. Siunatulla aseella katsotaan olevan tehostushyvitystä +1, kun selvitetään, voidaanko sillä sivuuttaa pahojen olentojen vauriovähennys tai osua pahoihin ruumiittomiin olentoihin (loitsu ei kuitenkaan tuota varsinaista tehostushyvitystä hyökkäys- tai vaurioheittoihin). Lisäksi ase muuttuu hengenlaadultaan hyväksi, minkä ansiosta se voi sivuuttaa joidenkin olentojen vauriovähennyksen. (Tämä vaikutus ohittaa ja tukahduttaa aseen mahdollisen muun hengenlaadun.) Loitsulla voidaan siunata yksittäisiä nuolia tai vasamia, mutta sen vaikutuksen alaiset ammusaseet (esimerkiksi jouset) eivät siirrä hyvitystään niillä ammuttuihin ammuksiin.
Lisäksi kaikki kriittisyysheitot pahoja olentoja vastaan onnistuvat automaattisesti, joten jokainen uhka on kriittinen osuma. Viimeksi mainittu vaikutus ei päde mihinkään sellaiseen aseeseen, joka tuottaa jo ennestään jonkin kriittisiin osumiin liittyvän taikavaikutuksen, kuten purevaan aseeseen tai mestaavaan miekkaan.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.