Zombi |
Zombit ovat vainajien ruumiita, jotka on elävöitetty katalalla taikuudella.
Koska zombeilla ei ole lainkaan älyä, niille voidaan antaa vain hyvin yksinkertaisia ohjeita.
| Kuontolaiszombi | Ihmiszombi (tavallinen kansalainen) | Troglodyyttizombi |
2n12+3 (16 kp) | 2n12+3 (16 kp) | 4n12+3 (29 kp) | |
30 j (6 ruutua; ei voi juosta) | 30 j (6 ruutua; ei voi juosta) | 30 j (6 ruutua; ei voi juosta) | |
13 (+1 koko, +2 kehopanssari), | 11 (1 Ket, +2 kehopanssari), | 16 (2 Ket, +8 kehopanssari), | |
Keihäs +1 lähitaistelu (1n61/×3) tai isku +1 lähitaistelu (1n41) tai kevyt varsijousi +2 kantama (1n6/1920) | Isku +2 lähitaistelu (1n6+1) tai kurikka +2 lähitaistelu (1n6+1) | Kahden käden kurikka +3 lähitaistelu (1n10+1) tai puraisu +3 lähitaistelu (1n4+1) tai isku +3 lähitaistelu (1n6+1) tai heittokeihäs +0 kantama (1n6+1) | |
Keihäs +1 lähitaistelu (1n61/×3) tai isku +1 lähitaistelu (1n41) tai kevyt varsijousi +2 kantama (1n6/1920) | Isku +2 lähitaistelu, (1n6+1) tai kurikka +2 lähitaistelu (1n6+1) | Kahden käden kurikka +3 lähitaistelu (1n10+1) tai puraisu +3 lähitaistelu (1n4+1) tai isku +3 lähitaistelu (1n6+1) tai heittokeihäs +0 kantama (1n6+1) | |
5 j/5 j | 5 j/5 j | 5 j/5 j | |
| | | |
| | | |
| | | |
Lauhkeat metsät | Mikä tahansa | Maan alla | |
Mikä tahansa | Mikä tahansa | Mikä tahansa | |
½ | ½ | 1 | |
Ei ole | Ei ole | Ei ole | |
Aina neutraali paha | Aina neutraali paha | Aina neutraali paha | |
| | | |
| | |
| Ohtohiisizombi | Haarnizombi | Minotauroszombi |
6n12+3 (42 kp) | 8n12+3 (55 kp) | 12n12+3 (81 kp) | |
30 j (6 ruutua; ei voi juosta) | 40 j (8 ruutua; ei voi juosta) | 30 j (6 ruutua; ei voi juosta) | |
16 (+5 kehopanssari, +1 kevyt puukilpi), kosketus 10, valmistautumaton 16 | 15 (1 koko, 2 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 7, valmistautumaton 15 | 16 (1 koko, 1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 8, valmistautumaton 16 | |
Piikkinuija +6 lähitaistelu (1n8+3) tai isku +6 lähitaistelu (1n6+3) tai heittokeihäs +3 kantama (1n6+2) | Kahden käden kurikka +9 lähitaistelu (2n8+9) tai isku +9 lähitaistelu (1n8+9) tai heittokeihäs +1 kantama (1n8+6) | Kahden käden kirves +10 lähitaistelu (3n6+7/×3) tai sarvet +10 lähitaistelu (1n8+5) tai isku +10 lähitaistelu (1n8+5) | |
Piikkinuija +6 lähitaistelu (1n8+3) tai isku +6 lähitaistelu (1n6+3) tai heittokeihäs +3 kantama (1n6+2) | Kahden käden kurikka +9 lähitaistelu (2n8+9) tai isku +9 lähitaistelu (1n8+9) tai heittokeihäs +1 kantama (1n8+6) | Kahden käden kirves +10 lähitaistelu (3n6+7/×3) tai sarvet +10 lähitaistelu (1n8+5) tai isku +10 lähitaistelu (1n8+5) | |
5 j/5 j | 10 j/10 j | 10 j/10 j | |
| | | |
| | | |
| | | |
Lauhkeat vuoristot | Lauhkeat mäkimaat | Maan alla | |
Mikä tahansa | Mikä tahansa | Mikä tahansa | |
2 | 3 | 4 | |
Ei ole | Ei ole | Ei ole | |
Aina neutraali paha | Aina neutraali paha | Aina neutraali paha | |
| | | |
| | |
| Siipiliskozombi | Hallavakourazombi |
14n12+3 (94 kp) | 20n12+3 (133 kp) | |
30 j (6 ruutua; ei voi juosta) | ||
21 (1 koko, +12 kehopanssari), | 16 (1 koko, 1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 8, valmistautumaton 16 | |
Isku +11 lähitaistelu (2n6+7) tai kynnet +11 lähitaistelu (2n6+5) | Puraisu +16 lähitaistelu (2n6+7) tai isku +16 lähitaistelu (1n8+10) | |
Isku +11 lähitaistelu (2n6+7) tai kynnet +11 lähitaistelu (2n6+5) | Puraisu +16 lähitaistelu (2n6+7) tai isku +16 lähitaistelu (1n8+10) | |
10 j/5 j | 10 j/10 j | |
| | |
| | |
| | |
Lämpimät mäkimaat | Lauhkeat suot | |
Mikä tahansa | Mikä tahansa | |
4 | 6 | |
Ei ole | Ei ole | |
Aina neutraali paha | Aina neutraali paha | |
1620 KN (Valtava) | | |
| |
Zombin luominen
"Zombi" on hankittu hirviöprofiili. Se voidaan lisätä mihin tahansa ruumiilliseen olentoon (paitsi epäkuolleeseen), jolla on luinen tukiranka (tätä olentoa kutsutaan edempänä pohjaolennoksi).
Koko/tyyppi
Olennon tyypiksi tulee epäkuollut. Se säilyttää mahdolliset alatyyppinsä, paitsi hengenlaadusta ja lajista kertovat alatyypit. Se ei saa muunneltu-alatyyppiä. Se voi käyttää kaikkia pohjaolennon peliteknisiä ominaisuuksia ja kykyjä paitsi niiltä osin kuin alla mainitaan.
Kestonopat
Vähennä kaikki luokkatasoista peräisin olevat kestonopat (jäljelle jää kuitenkin aina vähintään 1), kaksinkertaista jäljelle jäävä kestonoppamäärä ja kasvata kestonopat n12:iksi. Jos pohjaolennolla on yli 10 kestonoppaa (luokkatasot pois lukien), sitä ei voida muuttaa zombiksi vainajien elävöitys
Nopeus
Jos pohjaolento osaa lentää, sen lentoketteryys heikkenee kömpelöksi.
Panssariluokka
Zombi saa kehopanssarihyvitystä kokonsa mukaisesti:
Zombin koko | Kehopanssarihyvitys |
Hyvin pieni tai pienempi | +0 |
Pieni | +1 |
Keskikokoinen | +2 |
Iso | +3 |
Valtava | +4 |
Suunnaton | +7 |
Giganttinen | +11 |
Perushyökkäys
Zombin perushyökkäyshyvitys on ½ sen kestonoppamäärästä.
Hyökkäykset
Zombi säilyttää kaikki pohjaolennon kehoaseet, valmistettujen aseiden hyökkäykset ja asepätevyydet. Lisäksi se saa iskuhyökkäyksen.
Vauriot
Kehoaseet ja valmistetut aseet tuottavat normaalit vaurionsa. Iskuhyökkäyksen vauriot määräytyvät zombin koon mukaan. (Käytä pohjaolennon iskuvaurioita, jos ne ovat paremmat.)
Zombin koko | Iskun vauriot |
Minimaalinen | 1 |
Taskukokoinen | |
Hyvin pieni | |
Pieni | |
Keskikokoinen | |
Iso | |
Valtava | |
Suunnaton | |
Giganttinen |
Erikoishyökkäykset
Zombi menettää kaikki pohjaolennon erikoishyökkäykset.
Erikoisominaisuudet
Zombi menettää useimmat pohjaolennon erikoisominaisuudet. Se saa pitää sellaiset poikkeuskyvyt, jotka parantavat sen lähitaistelu- tai kantamahyökkäyksiä. Zombi saa seuraavat uudet erikoisominaisuudet:
Vain yksi toiminto (Po)
Zombeilla on niin huonot refleksit, että ne voivat suorittaa kierroksen aikana vain joko yhden liikkumistoiminnon tai yhden hyökkäystoiminnon. Zombin on mahdollista liikkua nopeutensa verran ja hyökätä samalla kierroksella, mutta vain jos se yrittää rynnäkköä.
Vauriovähennys (Po)
Zombi saa vauriovähennystä 5/viilto. Zombit ovat pelkkä liikkuvia lihakasoja.
Laistot
Peruslaistohyvitykset ovat Sitk +1/3 KN, Ref +1/3 KN ja Tahto +½ KN + 2.
Kyvyt
Zombin Voimakkuus kasvaa +2:lla, sen Ketteryys vähenee 2:lla, sillä ei ole Ruumiinkunto- eikä Älykkyys-arvoa, ja sen Viisaudeksi tulee 10 ja Karismaksi 1.
Taidot
Zombilla ei ole taitoja.
Valtit
Zombi menettää kaikki pohjaolennon valtit ja saa Kestokyvyn.
Esiintymisympäristö
Millä tahansa maa-alueella ja maan alla.
Järjestäytyminen
Mikä tahansa.
Haasteluokitus
Riippuu kestonoppamäärästä:
KN | Haasteluokitus |
½ | 1/8 |
1 | ¼ |
2 | ½ |
4 | 1 |
6 | 2 |
810 | 3 |
1214 | 4 |
1516 | 5 |
| 6 |
Aarteet
Ei ole.
Hengenlaatu
Aina neutraali paha.
Kehittyminen
Kuten pohjaolennolla mutta kaksinkertaiset kestonopat (kuitenkin enintään 20), tai "", jos pohjaolento kehittyy hahmoluokan mukaan.
Tasolisä
.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.