Zombi

Zombit ovat vainajien ruumiita, jotka on elävöitetty katalalla taikuudella.

Koska zombeilla ei ole lainkaan älyä, niille voidaan antaa vain hyvin yksinkertaisia ohjeita.



Kuontolaiszombi

Ihmiszombi (tavallinen kansalainen)

Troglodyyttizombi

Koko/tyyppi

Pieni epäkuollut

Keskikokoinen epäkuollut

Keskikokoinen epäkuollut

Kestonoppia

2n12+3 (16 kp)

2n12+3 (16 kp)

4n12+3 (29 kp)

Aloite

+0

–1

–2

Nopeus

30 j (6 ruutua; ei voi juosta)

30 j (6 ruutua; ei voi juosta)

30 j (6 ruutua; ei voi juosta)

Panssariluokka

13 (+1 koko, +2 kehopanssari),
kosketus 11, valmistautumaton 13

11 (–1 Ket, +2 kehopanssari),
kosketus 9, valmistautumaton 11

16 (–2 Ket, +8 kehopanssari),
kosketus 8, valmistautumaton 16

Perushyökkäys/paini   

+1/–4

+1/+2

+2/+3

Hyökkäys

Keihäs +1 lähitaistelu (1n6–1/×3) tai isku +1 lähitaistelu (1n4–1) tai kevyt varsijousi +2 kantama (1n6/19–20)

Isku +2 lähitaistelu (1n6+1) tai kurikka +2 lähitaistelu (1n6+1)

Kahden käden kurikka +3 lähitaistelu (1n10+1) tai puraisu +3 lähitaistelu (1n4+1) tai isku +3 lähitaistelu (1n6+1) tai heittokeihäs +0 kantama (1n6+1)

Täyshyökkäys

Keihäs +1 lähitaistelu (1n6–1/×3) tai isku +1 lähitaistelu (1n4–1) tai kevyt varsijousi +2 kantama (1n6/19–20)

Isku +2 lähitaistelu, (1n6+1) tai kurikka +2 lähitaistelu (1n6+1)

Kahden käden kurikka +3 lähitaistelu (1n10+1) tai puraisu +3 lähitaistelu (1n4+1) tai isku +3 lähitaistelu (1n6+1) tai heittokeihäs +0 kantama (1n6+1)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

5 j/5 j

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Laistot

Sitk +0, Ref +0, Tahto +3

Sitk +0, Ref –1, Tahto +3

Sitk +1, Ref –1, Tahto +4

Kyvyt

Vma 8, Ket 11, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Vma 12, Ket 8, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Vma 12, Ket 7, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Taidot

Valtit

Kestokyky

Kestokyky

Kestokyky

Esiintymisympäristö

Lauhkeat metsät

Mikä tahansa

Maan alla

Järjestäytyminen

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Haasteluokitus

½

½

1

Aarteet

Ei ole

Ei ole

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Kehittyminen

Tasolisä



Ohtohiisizombi

Haarnizombi

Minotauroszombi

Koko/tyyppi

Keskikokoinen epäkuollut

Iso epäkuollut

Iso epäkuollut

Kestonoppia

6n12+3 (42 kp)

8n12+3 (55 kp)

12n12+3 (81 kp)

Aloite

+0

–2

–1

Nopeus

30 j (6 ruutua; ei voi juosta)

40 j (8 ruutua; ei voi juosta)

30 j (6 ruutua; ei voi juosta)

Panssariluokka

16 (+5 kehopanssari, +1 kevyt puukilpi), kosketus 10, valmistautumaton 16

15 (–1 koko, –2 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 7, valmistautumaton 15

16 (–1 koko, –1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 8, valmistautumaton 16

Perushyökkäys/paini   

+3/+6

+4/+14

+6/+15

Hyökkäys

Piikkinuija +6 lähitaistelu (1n8+3) tai isku +6 lähitaistelu (1n6+3) tai heittokeihäs +3 kantama (1n6+2)

Kahden käden kurikka +9 lähitaistelu (2n8+9) tai isku +9 lähitaistelu (1n8+9) tai heittokeihäs +1 kantama (1n8+6)

Kahden käden kirves +10 lähitaistelu (3n6+7/×3) tai sarvet +10 lähitaistelu (1n8+5) tai isku +10 lähitaistelu (1n8+5)

Täyshyökkäys

Piikkinuija +6 lähitaistelu (1n8+3) tai isku +6 lähitaistelu (1n6+3) tai heittokeihäs +3 kantama (1n6+2)

Kahden käden kurikka +9 lähitaistelu (2n8+9) tai isku +9 lähitaistelu (1n8+9) tai heittokeihäs +1 kantama (1n8+6)

Kahden käden kirves +10 lähitaistelu (3n6+7/×3) tai sarvet +10 lähitaistelu (1n8+5) tai isku +10 lähitaistelu (1n8+5)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

10 j/10 j

10 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Laistot

Sitk +2, Ref +2, Tahto +5

Sitk +2, Ref +0, Tahto +6

Sitk +4, Ref +3, Tahto +8

Kyvyt

Vma 17, Ket 10, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Vma 23, Ket 6, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Vma 21, Ket 8, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Taidot

Valtit

Kestokyky

Kestokyky

Kestokyky

Esiintymisympäristö

Lauhkeat vuoristot

Lauhkeat mäkimaat

Maan alla

Järjestäytyminen

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Haasteluokitus

2

3

4

Aarteet

Ei ole

Ei ole

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Kehittyminen

Tasolisä



Siipiliskozombi

Hallavakourazombi

Koko/tyyppi

Iso epäkuollut

Iso epäkuollut

Kestonoppia

14n12+3 (94 kp)

20n12+3 (133 kp)

Aloite

+0

–1

Nopeus

20 j (4 ruutua; ei voi juosta), lento 60 j (kömpelö)

30 j (6 ruutua; ei voi juosta)

Panssariluokka

21 (–1 koko, +12 kehopanssari),
kosketus 9, valmistautumaton 21

16 (–1 koko, –1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 8, valmistautumaton 16

Perushyökkäys/paini   

+7/+16

+10/+21

Hyökkäys

Isku +11 lähitaistelu (2n6+7) tai kynnet +11 lähitaistelu (2n6+5)

Puraisu +16 lähitaistelu (2n6+7) tai isku +16 lähitaistelu (1n8+10)

Täyshyökkäys

Isku +11 lähitaistelu (2n6+7) tai kynnet +11 lähitaistelu (2n6+5)

Puraisu +16 lähitaistelu (2n6+7) tai isku +16 lähitaistelu (1n8+10)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

10 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vain yksi toimintovauriovähennys 5/viilto,   
pimeänäkö 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet

Laistot

Sitk +4, Ref +4, Tahto +9

Sitk +6, Ref +5, Tahto +12

Kyvyt

Vma 21, Ket 10, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Vma 25, Ket 8, Ruk Ø, Äly Ø, Vii 10, Kar 1

Taidot

Valtit

Kestokyky

Kestokyky

Esiintymisympäristö

Lämpimät mäkimaat

Lauhkeat suot

Järjestäytyminen

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Haasteluokitus

4

6

Aarteet

Ei ole

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Kehittyminen

16–20 KN (Valtava)

Tasolisä


Zombin luominen

"Zombi" on hankittu hirviöprofiili. Se voidaan lisätä mihin tahansa ruumiilliseen olentoon (paitsi epäkuolleeseen), jolla on luinen tukiranka (tätä olentoa kutsutaan edempänä pohjaolennoksi).

Koko/tyyppi

Olennon tyypiksi tulee epäkuollut. Se säilyttää mahdolliset alatyyppinsä, paitsi hengenlaadusta ja lajista kertovat alatyypit. Se ei saa muunneltu-alatyyppiä. Se voi käyttää kaikkia pohjaolennon peliteknisiä ominaisuuksia ja kykyjä paitsi niiltä osin kuin alla mainitaan.

Kestonopat

Vähennä kaikki luokkatasoista peräisin olevat kestonopat (jäljelle jää kuitenkin aina vähintään 1), kaksinkertaista jäljelle jäävä kestonoppa­määrä ja kasvata kestonopat n12:iksi. Jos pohjaolennolla on yli 10 kestonoppaa (luokkatasot pois lukien), sitä ei voida muuttaa zombiksi vainajien elävöitys -loitsulla.

Nopeus

Jos pohjaolento osaa lentää, sen lentoketteryys heikkenee kömpelöksi.

Panssariluokka

Zombi saa kehopanssarihyvitystä kokonsa mukaisesti:

Zombin koko

Kehopanssarihyvitys   

Hyvin pieni tai pienempi   

+0

Pieni

+1

Keskikokoinen

+2

Iso

+3

Valtava

+4

Suunnaton

+7

Giganttinen

+11

Perushyökkäys

Zombin perushyökkäyshyvitys on ½ sen kestonoppamäärästä.

Hyökkäykset

Zombi säilyttää kaikki pohjaolennon kehoaseet, valmistettujen aseiden hyökkäykset ja asepätevyydet. Lisäksi se saa iskuhyökkäyksen.

Vauriot

Kehoaseet ja valmistetut aseet tuottavat normaalit vaurionsa. Iskuhyökkäyksen vauriot määräytyvät zombin koon mukaan. (Käytä pohjaolennon iskuvaurioita, jos ne ovat paremmat.)

Zombin koko

Iskun vauriot   

Minimaalinen

1

Taskukokoinen   

1n2

Hyvin pieni

1n3

Pieni

1n4

Keskikokoinen

1n6

Iso

1n8

Valtava

2n6

Suunnaton

2n8

Giganttinen

4n6

Erikoishyökkäykset

Zombi menettää kaikki pohjaolennon erikoishyökkäykset.

Erikoisominaisuudet

Zombi menettää useimmat pohjaolennon erikoisominaisuudet. Se saa pitää sellaiset poikkeuskyvyt, jotka parantavat sen lähitaistelu- tai kantamahyökkäyksiä. Zombi saa seuraavat uudet erikoisominaisuudet:

Vain yksi toiminto (Po)

Zombeilla on niin huonot refleksit, että ne voivat suorittaa kierroksen aikana vain joko yhden liikkumistoiminnon tai yhden hyökkäys­toiminnon. Zombin on mahdollista liikkua nopeutensa verran ja hyökätä samalla kierroksella, mutta vain jos se yrittää rynnäkköä.

Vauriovähennys (Po)

Zombi saa vauriovähennystä 5/viilto. Zombit ovat pelkkä liikkuvia lihakasoja.

Laistot

Peruslaistohyvitykset ovat Sitk +1/3 KN, Ref +1/3 KN ja Tahto +½ KN + 2.

Kyvyt

Zombin Voimakkuus kasvaa +2:lla, sen Ketteryys vähenee –2:lla, sillä ei ole Ruumiinkunto- eikä Älykkyys-arvoa, ja sen Viisaudeksi tulee 10 ja Karismaksi 1.

Taidot

Zombilla ei ole taitoja.

Valtit

Zombi menettää kaikki pohjaolennon valtit ja saa Kestokyvyn.

Esiintymisympäristö

Millä tahansa maa-alueella ja maan alla.

Järjestäytyminen

Mikä tahansa.

Haasteluokitus

Riippuu kestonoppamäärästä:

KN   

Haasteluokitus   

½

1/8

1

¼

2

½

4

1

6

2

8–10

3

12–14

4

15–16

5

18–20    

6

Aarteet

Ei ole.

Hengenlaatu

Aina neutraali paha.

Kehittyminen

Kuten pohjaolennolla mutta kaksinkertaiset kestonopat (kuitenkin enintään 20), tai "–", jos pohjaolento kehittyy hahmoluokan mukaan.

Tasolisä

–.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.