Xilli |
5n8+10 (32 kp) | |
40 j (8 ruutua) | |
20 (+3 Ket, +7 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 17 | |
Lyhytmiekka +7 lähitaistelu (1n6+2/1920) tai kynnet +7 lähitaistelu (1n4+2) tai pitkäjousi +8 kantama (1n8/×3) | |
2 lyhytmiekkaa +5 lähitaistelu (1n6+2/1920, 1n6+1/1920) ja 2 kynnet +5 lähitaistelu (1n4+1); tai 4 kynnet +5 lähitaistelu (1n4+2, 1n4+1); tai 2 pitkäjousta +4 kantama (1n8/×3) | |
5 j/5 j | |
Pimeänäkö 60 j, sfääriharppaus, loitsunsieto 21 | |
Aikeen aavistus +8, Akrobatia +11, Diplomatia +2, Havainnointi +9, | |
Erakko tai joukko (25) | |
6 | |
Aina lainkuuliais-paha | |
68 KN (Keskikokoinen); 915 KN (Iso) | |
+4 |
Xilli on 45 jalkaa pitkä ja painaa noin 100 naulaa. Xillit puhuvat pätsinkieltä.
Taistelu
Xilli on vaarallinen vastustaja, joka käyttää taistelussa kaikkia neljää raajaansa. Sivistyneimmät yksilöt käyttävät aseita, mutta yleensä vain kahta kerrallaan, jotta niille jäisi vapaiksi kahdet kynnet tarttumishyökkäyksiä varten. Xilleillä on tapana lymyillä Eetterisfäärissä odottamassa sopivaa riistaa ja yllättää se sitten sfääriharppaus-kyvyllään. Xillit hyödyntävät tehokkaasti Akrobatia-taitoaan: pari niistä kiinnittää ruumiillisesti vahvojen vihollisten huomion iskemällä niitä ja vetäytymällä sitten täyspuolustukseen, ja muut liikkuvat tällä välin otollisempiin asemiin.
Munanlasku (Po)
Xilli voi laskea perustoimintona munia jähmetetyn olennon sisään. Poikaset kuoriutuvat noin 90 päivän kuluttua ja syövät isäntäruumiin ontoksi. Uhri pääsee munista eroon taudinkarkotus-loitsulla tai onnistuneella Parannus-testillä (VA 25). Jos testi epäonnistuu, parantaja voi yrittää uudelleen, mutta jokainen yritys (onnistuupa se tai ei) tuottaa potilaalle 1n4 pistettä vaurioita.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta xilli voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava vähintään yhdellä kynsihyökkäyksellään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Se saa painitestiin hyvitystä +2 jokaisesta kynsiosumasta. Jos se voittaa painitestin ja vihollinen on yhä sen painiotteessa seuraavalla kierroksella, se puree tuolloin vihollista automaattisesti. Puraisu ei tuota vaurioita vaan levittää jähmettävää myrkkyä.
Jähmetys (Po)
Xillin pureman olennon on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 14) tai se jähmettyy 1n4 tunniksi. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Sfääriharppaus (Yl)
Xillit ovat sfäärimatkailijoita, jotka piiloutuvat avaruuden taitekohtiin ja iskevät vihollistensa kimppuun kuin tyhjästä. Ne voivat tulla esiin Eetterisfääristä liikkumistoimintona, mutta niiden siirtyminen takaisin sinne kestää 2 kierrosta, minä aikana ne ovat liikuntakyvyttömiä. Kun xilli alkaa haihtua takaisin Eetterisfääriin, siihen osuminen vaikeutuu asteittain: ensimmäisellä kierroksella vihollisilla on 20 %:n ohihyökkäysmahdollisuus ja toisella kierroksella 50 %:n ohihyökkäysmahdollisuus. Xilli voi ottaa sfääriharppaukseensa mukaan yhden vapaaehtoisen tai puolustuskyvyttömän olennon.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.