Xilli

Koko/tyyppi

Keskikokoinen vierasolio (sfäärinulkoinen)

Kestonoppia

5n8+10 (32 kp)

Aloite

+7

Nopeus

40 j (8 ruutua)

Panssariluokka

20 (+3 Ket, +7 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 17   

Perushyökkäys/paini   

+5/+7

Hyökkäys

Lyhytmiekka +7 lähitaistelu (1n6+2/19–20) tai kynnet +7 lähitaistelu (1n4+2) tai pitkäjousi +8 kantama (1n8/×3)

Täyshyökkäys

2 lyhytmiekkaa +5 lähitaistelu (1n6+2/19–20, 1n6+1/19–20) ja 2 kynnet +5 lähitaistelu (1n4+1); tai 4 kynnet +5 lähitaistelu (1n4+2, 1n4+1); tai 2 pitkäjousta +4 kantama (1n8/×3)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Munanlasku, harjaantunut tarttuminen, jähmetys

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, sfääriharppaus, loitsunsieto 21

Laistot

Sitk +6, Ref +7, Tahto +5

Kyvyt

Vma 15, Ket 16, Ruk 15, Äly 12, Vii 12, Kar 11

Taidot

Aikeen aavistus +8, Akrobatia +11, Diplomatia +2Havainnointi +9,   
Kahlekuninkuus +11, Kiipeily +10, Kovistelu +8, Kuuntelu +9, Köydenkäyttö +3 (toista sidottaessa +5), Tasapainoilu +13, Äänetön liike +11

Valtit

Monella aseella taistelu, Nopea aloite, SarjahyökkäysL

Esiintymisympäristö

Eetterisfääri

Järjestäytyminen

Erakko tai joukko (2–5)

Haasteluokitus

6

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Aina lainkuuliais-paha

Kehittyminen

6–8 KN (Keskikokoinen); 9–15 KN (Iso)

Tasolisä

+4

Xilli on 4–5 jalkaa pitkä ja painaa noin 100 naulaa. Xillit puhuvat pätsinkieltä.


Taistelu

Xilli on vaarallinen vastustaja, joka käyttää taistelussa kaikkia neljää raajaansa. Sivistyneimmät yksilöt käyttävät aseita, mutta yleensä vain kahta kerrallaan, jotta niille jäisi vapaiksi kahdet kynnet tarttumis­hyökkäyksiä varten. Xilleillä on tapana lymyillä Eetterisfäärissä odottamassa sopivaa riistaa ja yllättää se sitten sfääriharppaus-kyvyllään. Xillit hyödyntävät tehokkaasti Akrobatia-taitoaan: pari niistä kiinnittää ruumiillisesti vahvojen vihollisten huomion iskemällä niitä ja vetäytymällä sitten täyspuolustukseen, ja muut liikkuvat tällä välin otollisempiin asemiin.

Munanlasku (Po)

Xilli voi laskea perustoimintona munia jähmetetyn olennon sisään. Poikaset kuoriutuvat noin 90 päivän kuluttua ja syövät isäntäruumiin ontoksi. Uhri pääsee munista eroon taudinkarkotus-loitsulla tai onnistuneella Parannus-testillä (VA 25). Jos testi epäonnistuu, parantaja voi yrittää uudelleen, mutta jokainen yritys (onnistuupa se tai ei) tuottaa potilaalle 1n4 pistettä vaurioita.

Harjaantunut tarttuminen (Po)

Jotta xilli voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava vähintään yhdellä kynsihyökkäyksellään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Se saa painitestiin hyvitystä +2 jokaisesta kynsiosumasta. Jos se voittaa painitestin ja vihollinen on yhä sen painiotteessa seuraavalla kierroksella, se puree tuolloin vihollista automaattisesti. Puraisu ei tuota vaurioita vaan levittää jähmettävää myrkkyä.

Jähmetys (Po)

Xillin pureman olennon on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 14) tai se jähmettyy 1n4 tunniksi. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Sfääriharppaus (Yl)

Xillit ovat sfäärimatkailijoita, jotka piiloutuvat avaruuden taitekohtiin ja iskevät vihollistensa kimppuun kuin tyhjästä. Ne voivat tulla esiin Eetterisfääristä liikkumistoimintona, mutta niiden siirtyminen takaisin sinne kestää 2 kierrosta, minä aikana ne ovat liikuntakyvyttömiä. Kun xilli alkaa haihtua takaisin Eetterisfääriin, siihen osuminen vaikeutuu asteittain: ensimmäisellä kierroksella vihollisilla on 20 %:n ohihyökkäys­mahdollisuus ja toisella kierroksella 50 %:n ohihyökkäys­mahdollisuus. Xilli voi ottaa sfääriharppaukseensa mukaan yhden vapaaehtoisen tai puolustuskyvyttömän olennon.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.