Skum

Koko/tyyppi

Keskikokoinen epäsikiö (vedeneläjä)

Kestonoppia

2n8+2 (11 kp)

Aloite

+1

Nopeus

20 j (4 ruutua), uinti 40 j

Panssariluokka

13 (+1 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 12

Perushyökkäys/paini   

+1/+5

Hyökkäys

Puraisu +5 lähitaistelu (2n6+4)

Täyshyökkäys

Puraisu +5 lähitaistelu (2n6+4) ja 2 kynnet +0 lähitaistelu (1n4+2)   

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Raatelu 1n6+2

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, amfibisuus

Laistot

Sitk +1, Ref +1, Tahto +3

Kyvyt

Vma 19, Ket 13, Ruk 13, Äly 10, Vii 10, Kar 6

Taidot

Havainnointi +7*, Kuuntelu +7*, Piiloutuminen +6*, Uinti +12, Äänetön liike +6

Valtit

Valppaus

Esiintymisympäristö

Maan alla

Järjestäytyminen

Pesue (2–5) tai lauma (6–15)

Haasteluokitus

2

Aarteet

Ei ole

Hengenlaatu

Yleensä lainkuuliais-paha

Kehittyminen

3–4 KN (Keskikokoinen); 5–6 KN (Iso)

Tasolisä

+3

Skum on osapuilleen ihmisen pituinen ja painoinen. Skumit puhuvat aallonkieltä.


Taistelu

Raatelu (Po)

Hyökkäyshyvitys +0 lähitaistelu, vauriot 1n6+2. Skum saa suorittaa normaalien hyökkäystensä lisäksi kaksi raateluhyökkäystä, kun se taistelee uiden.

Amfibisuus (Po)

Vaikka skumit ovat vedeneläjiä, ne pysyvät hengissä myös maalla.

Taidot

*Skum saa rotuhyvitystä +4 Havainnointi-, Kuuntelu- ja Piiloutuminen-testeihin veden alla.

Skum saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissään 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.