| Liekkiveljessalamanteri | Tavallinen salamanteri | Salamanteriylimys |
Koko/tyyppi | Pieni vierasolio (sfäärinulkoinen, tuli) | Keskikokoinen vierasolio (sfäärinulkoinen, tuli) | Iso vierasolio (sfäärinulkoinen, tuli) |
Kestonoppia | 4n8+8 (26 kp) | 9n8+18 (58 kp) | 15n8+45 (112 kp) |
Aloite | +1 | +1 | +1 |
Nopeus | 20 j (4 ruutua) | 20 j (4 ruutua) | 20 j (4 ruutua) |
Panssariluokka | 19 (+1 koko, +1 Ket, +7 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 18 | 18 (+1 Ket, +7 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 17 | 18 (1 koko, +1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 17 |
Perushyökkäys/paini | +4/+1 | +9/+11 | +15/+25 |
Hyökkäys | Keihäs +6 lähitaistelu (1n6+1/×3 plus 1n6 tuli) | Keihäs +11 lähitaistelu (1n8+3/×3 plus 1n6 tuli) | Pitkäkeihäs +3, +23 lähitaistelu (1n8+9/×3 plus 1n8 tuli) |
Täyshyökkäys | Keihäs +6 lähitaistelu (1n6+1/×3 plus 1n6 tuli) ja hännänsivallus +4 lähitaistelu (1n4 plus 1n6 tuli) | Keihäs +11/+6 lähitaistelu (1n8+3/×3 plus 1n6 tuli) ja hännänsivallus +9 lähitaistelu (2n6+1 plus 1n6 tuli) | Pitkäkeihäs +3, +23/+18/+13 lähitaistelu (1n8+9/×3 plus 1n8 tuli) ja hännänsivallus +21 lähitaistelu (2n8+3 plus 1n8 tuli) |
Tila/ulottuma | 5 j/5 j | 5 j/5 j (hännällä 10 j) | 10 j/10 j (pitkäkeihäällä 20 j) |
Erikoishyökkäykset | Puserrus 1n4 plus 1n6 tuli, kuumuus, harjaantunut tarttuminen | Puserrus 2n6+1 plus 1n6 tuli, kuumuus, harjaantunut tarttuminen | Puserrus 2n8+3 plus 1n8 tuli, kuumuus, harjaantunut tarttuminen, loitsunomaiset kyvyt |
Erikoisominaisuudet | Pimeänäkö 60 j, immuunius tulelle, haavoittuvuus kylmyydelle | Vauriovähennys 10/taika, pimeänäkö 60 j, immuunius tulelle, haavoittuvuus kylmyydelle | Vauriovähennys 15/taika, pimeänäkö 60 j, immuunius tulelle, haavoittuvuus kylmyydelle |
Laistot | Sitk +6, Ref +5, Tahto +6 | Sitk +8, Ref +7, Tahto +8 | Sitk +12, Ref +10, Tahto +11 |
Kyvyt | Vma 12, Ket 13, Ruk 14, Äly 14, Vii 15, Kar 13 | Vma 14, Ket 13, Ruk 14, Äly 14, Vii 15, Kar 13 | Vma 22, Ket 13, Ruk 16, Äly 16, Vii 15, Kar 15 |
Taidot | Havainnointi +11, Käsityöläisyys (seppä) +8, Kuuntelu +11, Piiloutuminen +12, Äänetön liike +6 | Diplomatia +3, Etsintä +12, Havainnointi +8, Hämäys +11, Kovistelu +3, Kuuntelu +8, Käsityöläisyys (seppä) +19, Naamioituminen +1 (toista esitettäessä +3), Piiloutuminen +11, Äänetön liike +11 | Diplomatia +4, Havainnointi +13, Hämäys +19, Käsityöläisyys (seppä) +25, Kovistelu +4, Kuuntelu +13, Piiloutuminen +15, Äänetön liike +17 |
Valtit | Sarjahyökkäys, Valppaus | Sarjahyökkäys, Valppaus, Väkihyökkäys | Harjaantunut niittäminen, Niittäminen, Sarjahyökkäys, Taitoon keskittyminen (Käsityöläisyys [seppä]), Valppaus, Väkihyökkäys |
Esiintymisympäristö | Tulen elementtisfääri | Tulen elementtisfääri | Tulen elementtisfääri |
Järjestäytyminen | Erakko, pari tai joukko (35) | Erakko, pari tai joukko (35) | Erakko, pari tai ylimysseurue (914) |
Haasteluokitus | 3 | 6 | 10 |
Aarteet | Vakio (ei tulenarkoja) | Vakio (ei tulenarkoja) | Kaksi kertaa vakio (ei tulenarkoja) ja pitkäkeihäs +3 |
Hengenlaatu | Yleensä (mikä tahansa) paha | Yleensä (mikä tahansa) paha | Yleensä (mikä tahansa) paha |
Kehittyminen | 46 KN (Pieni) | 814 KN (Keskikokoinen) | 1621 KN (Iso); 2245 KN (Valtava) |
Tasolisä | +4 | +5 | |
Salamanterit puhuvat palonkieltä. Jotkut tavalliset salamanterit ja kaikki ylimykset puhuvat myös yhteiskieltä.
Taistelu
Jos salamanterilla on vauriovähennystä, sen kehoaseet katsotaan taika-aseiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa muiden olentojen vauriovähennys.
Salamanteri voi tuottaa automaattisesti hännänsivallusvaurionsa (tulivauriot mukaan lukien) aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin. Salamanteriylimys voi pusertaa useita olentoja yhtä aikaa, jos ne ovat vähintään kaksi kokoluokkaa pienempiä kuin se itse.
Kuumuus
Salamanteri tuottaa niin paljon lämpöä, että sen kosketus tuottaa ylimääräisiä tulivaurioita. Myös salamanterin metalliaseet johtavat tätä kuumuutta.
Jotta salamanteri voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava hännänsivallushyökkäyksellään olentoon, joka on enintään yhden kokoluokan suurempi kuin se itse. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman tien pusertaa.
(Vain salamanteriylimys) 3/päivä korventavat kädet (VA 13), leimuava kuula (VA 14), tulipallo (VA 15), tuliseinämä (VA 16); 1/päivä hirviön esiinloihdinta VII (Valtava tulielementaali), taikuuden rauetus. Langettajataso 15. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Taidot
Salamanterit saavat rotuhyvitystä +4 Käsityöläisyys (seppä) -testeihinsä.
Salamanterit saavat Sarjahyökkäys-valtin, vaikka niillä ei ole vaadittuja kolmea kehoasehyökkäystä.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.