Raippuri |
10n10+30 (85 kp) | |
10 j (2 ruutua) | |
24 (1 koko, +1 Ket, +14 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 23 | |
Siima +11 kantamakosketus (raahaus) tai puraisu +13 lähitaistelu (2n6+6) | |
6 siimaa +11+11 kantama#160;kantamakosketus (raahaus) ja puraisu +13 lähitaistelu (2n6+6) | |
10 j/10 j (siimalla 50 j) | |
Pimeänäkö 60 j, immuunius sähkölle, hämäränäkö, kylmyydenkestävyys 10, loitsunsieto 30, haavoittuvuus tulelle | |
Havainnointi +13, Kiipeily +12, Kuuntelu +13, Piiloutuminen +10* | |
Aseeseen keskittyminen (siima), Nopea aloite, Teräksinen tahto, Valppaus | |
Maan alla | |
Erakko, pari tai joukko (36) | |
12 | |
Ei kolikoita; kalleudet 50 % (vain kivisiä); ei esineitä | |
Yleensä kaoottis-paha | |
1115 KN (Iso); 1630 KN (Valtava) | |
|
Raippurin korkeus on noin 9 jalkaa ja paino 2 200 naulaa. Sen suippenevan ruumiin läpimitta on tyvessä 34 jalkaa mutta yläpäässä enää 1 jalka. Raippurin väritys ja ruumiinlämpö mukautuvat ympäröivän luolan olosuhteita vastaaviksi.
Raippurit puhuvat kamarankieltä ja syvänkieltä.
Taistelu
Saalistava raippuri pysyttelee hiljaa ja hievahtamatta ja tekeytyy kiveksi, minkä ansiosta se pääsee usein tekemään yllätyshyökkäyksen. Se iskee siimoillaan heti, kun sen ulottumalle tulee riistaa. Lähitaistelussa se puree vihollisia vahvoilla leuoillaan.
Raahaus (Po)
Jos raippuri osuu siimahyökkäyksellään, siima tarttuu kohteen ruumiiseen. Tämä ei tuota kohteelle vaurioita, mutta raippuri voi raahata kohdetta jokaisella seuraavalla kierroksella 10 jalkaa lähemmäs itseään (ei altista vapaahyökkäyksille), ellei kohde onnistu irtautumaan siimasta, mikä vaatii Kahlekuninkuus-testin (VA 23) tai Voimakkuus-testin (VA 19). Testien vaikeusasteet ovat Voimakkuus-pohjaisia, ja Kahlekuninkuuden vaikeusaste sisältää rotuhyvitystä +4. Kun raippuri raahaa kohteen 10 jalan säteelle itsestään, se voi vielä samalla kierroksella puraista kohdetta saaden hyökkäyshyvitystä +4. Siimalla on 10 kestopistettä, ja sitä voidaan vaurioittaa onnistuneella hajotusiskulla. Raippurin siimaa vastaan hyökkääminen ei kuitenkaan altista vapaahyökkäykselle. Jos siima on kiinni vihollisessa, raippuri saa sakkoa 4 kilpailevaan hyökkäysheittoonsa hajotusiskuyrityksen vastustamiseksi. Siiman katkaiseminen ei tuota vaurioita raippurille itselleen.
Siimat (Po)
Raippuri iskee vahvoilla ja tahmeilla siimoillaan. Raippurilla voi olla enintään kuusi siimaa kerrallaan, ja ne voivat iskeä enintään 50 jalan päähän (ei kantamaportaita). Jos siima katkaistaan, raippuri voi kasvattaa sen tilalle uuden seuraavalla vuorollaan ilmaistoimintona.
Heikkous (Po)
Raippurin siimat voivat viedä vihollisen voimat. Olennon, johon siima on tarttunut, on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 18) tai se kärsii 2n8 pistettä Voimakkuus-vaurioita. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Taidot
*Raippuri saa rotuhyvitystä +8 Piiloutuminen-testeihinsä kivisillä ja jäisillä alueilla.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.