Puolilohikäärme |
Puolilohikäärmeet ovat aina voimakkaampia kuin sellaiset sukulaisensa, joilla ei ole lohikäärmeenverta suonissaan. Ulkomuoto paljastaa syntyperän: puolilohikäärmeillä on suomupeite, pitkänomaiset kasvonpiirteet sekä suuret ja liskomaiset hampaat ja kynnet. Joillakin yksilöillä on myös siivet.
Puolilohikäärmeen luominen
"Puolilohikäärme" on peritty hirviöprofiili. Se voidaan lisätä mihin tahansa elolliseen ja ruumiilliseen olentoon (jota kutsutaan edempänä pohjaolennoksi).
Puolilohikäärme voi käyttää kaikkia pohjaolennon peliteknisiä ominaisuuksia ja kykyjä paitsi niiltä osin kuin alla mainitaan.
Koko/tyyppi
Olennon tyypiksi tulee lohikäärme. Olennon koko ei muutu. Älä muuta perushyökkäyshyvitystä tai laistoja.
Kestonopat
Muuta pohjaolennon rotukestonopat yhtä noppakokoa suuremmiksi, kuitenkin enintään n12:iksi. Luokkakestonopat pysyvät ennallaan.
Nopeus
Isolla tai sitä suuremmalla puolilohikäärmeellä on siivet. Sen lentonopeus on kaksi kertaa sen perusnopeus maalla (kuitenkin enintään 120 j), ja sen lentoketteryys on keskiverto. Keskikokoisilla ja sitä pienemmillä puolilohikäärmeillä ei ole siipiä.
Panssariluokka
Kehopanssari paranee +4:llä.
Hyökkäys
Puolilohikäärmeellä on kaksi kynsihyökkäystä ja puraisuhyökkäys. Kynnet ovat sen ensisijainen kehoase. Jos pohjaolento voi käyttää valmistettuja aseita, puolilohikäärme säilyttää tämän kyvyn. Jos puolilohikäärmeellä ei ole valmistettuja aseita, se käyttää hyökkäystoimintona toisen käden kynsiään. Jos sillä on jokin valmistettu ase, se käyttää yleensä tätä asettaan.
Täyshyökkäys
Jos puolilohikäärmeellä ei ole valmistettuja aseita, se käyttää täyshyökkäystoimintona molempien käsiensä kynsiä ja puraisuaan. Jos sillä on jokin valmistettu ase, se käyttää yleensä tätä asettaan ensisijaisena hyökkäyksenään ja puraisua toissijaisena kehoasehyökkäyksenään. Jos sillä on toinen käsi vapaana, se käyttää vapaan kätensä kynsiä ylimääräisenä toissijaisena kehoasehyökkäyksenään.
Vauriot
Puolilohikäärmeellä on puraisu- ja kynsihyökkäykset. Jos pohjaolennolla ei ole näitä hyökkäysmuotoja, käytä alla olevan taulukon vaurioarvoja. Muussa tapauksessa käytetään joko alla näkyviä vaurioarvoja tai pohjaolennon omia arvoja, kummat vain ovat suuremmat.
Puolilohikäärmeen tuottamat vauriot | ||
---|---|---|
Koko | Puraisuvauriot | Kynsivauriot |
Minimaalinen | 1 | |
Taskukokoinen | 1 | |
Hyvin pieni | ||
Pieni | ||
Keskikokoinen | ||
Iso | ||
Valtava | ||
Suunnaton | ||
Giganttinen |
Erikoishyökkäykset
Puolilohikäärme saa pitää kaikki pohjaolennon erikoishyökkäykset ja saa lisäksi lohikäärmealalajinsa mukaisen henkäysaseen (ks. taulukko alla), jota se voi käyttää kerran päivässä. Puolilohikäärmeen henkäysase tuottaa 6n8 pistettä vaurioita. Onnistunut Refleksi-laisto (VA 10 + puolet puolilohikäärmeen rotukestonopista + puolilohikäärmeen Ruk-muunnin) puolittaa vauriot.
Erikoisominaisuudet
Puolilohikäärmeellä on kaikki pohjaolennon erikoisominaisuudet ja lisäksi pimeänäkö 60 jalkaan asti sekä hämäränäkö. Puolilohikäärme on immuuni nukutus- ja jähmetysvaikutuksille, ja lisäksi sillä on yksi lohikäärmealalajinsa mukainen immuunius.
Puolilohikäärmeiden immuuniudet | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lohikäärmealalaji | Immuunius | ||||||||||
Musta | Happo | ||||||||||
Punainen | |||||||||||
Sininen | Sähkö | ||||||||||
Valkoinen | |||||||||||
Vihreä | Happo | ||||||||||
Hopea | |||||||||||
Kulta | |||||||||||
Kupari | Happo | ||||||||||
Pronssi | Sähkö | ||||||||||
Vaski |
Kyvyt
Pohjaolennon kyvyt paranevat seuraavasti: Vma +8, Ruk +2, Äly +2, Kar +2.
Taidot
Puolilohikäärme saa lohikäärmeen taitopisteitä yhteensä (6 + Äly-muunnin) × (kestonoppamäärä +3). Älä lisää tähän laskelmaan luokkatasoista saatuja kestonoppia puolilohikäärme saa lohikäärmeen taitopisteitä vain rotukestonopistaan, ja luokkatasoistaan se saa erikseen normaalit taitopisteet. Pohjaolennon luettelossa mainitut taidot katsotaan luokkataidoiksi ja muut taidot vieraiksi taidoiksi.
Esiintymisympäristö
Sama kuin joko pohjaolennolla tai lohikäärmealalajilla.
Haasteluokitus
Sama kuin pohjaolennolla + 2 (kuitenkin vähintään 3).
Hengenlaatu
Sama kuin lohikäärmealalajilla.
Tasolisä
Sama kuin pohjaolennolla +3.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.