Puolilohikäärme

Puolilohikäärmeet ovat aina voimakkaampia kuin sellaiset sukulaisensa, joilla ei ole lohikäärmeenverta suonissaan. Ulkomuoto paljastaa syntyperän: puolilohikäärmeillä on suomupeite, pitkänomaiset kasvonpiirteet sekä suuret ja liskomaiset hampaat ja kynnet. Joillakin yksilöillä on myös siivet.


Puolilohikäärmeen luominen

"Puolilohikäärme" on peritty hirviöprofiili. Se voidaan lisätä mihin tahansa elolliseen ja ruumiilliseen olentoon (jota kutsutaan edempänä pohjaolennoksi).

Puolilohikäärme voi käyttää kaikkia pohjaolennon peliteknisiä ominaisuuksia ja kykyjä paitsi niiltä osin kuin alla mainitaan.

Koko/tyyppi

Olennon tyypiksi tulee lohikäärme. Olennon koko ei muutu. Älä muuta perushyökkäyshyvitystä tai laistoja.

Kestonopat

Muuta pohjaolennon rotukestonopat yhtä noppakokoa suuremmiksi, kuitenkin enintään n12:iksi. Luokkakestonopat pysyvät ennallaan.

Nopeus

Isolla tai sitä suuremmalla puolilohikäärmeellä on siivet. Sen lentonopeus on kaksi kertaa sen perusnopeus maalla (kuitenkin enintään 120 j), ja sen lentoketteryys on keskiverto. Keskikokoisilla ja sitä pienemmillä puolilohikäärmeillä ei ole siipiä.

Panssariluokka

Kehopanssari paranee +4:llä.

Hyökkäys

Puolilohikäärmeellä on kaksi kynsihyökkäystä ja puraisuhyökkäys. Kynnet ovat sen ensisijainen kehoase. Jos pohjaolento voi käyttää valmistettuja aseita, puolilohikäärme säilyttää tämän kyvyn. Jos puolilohikäärmeellä ei ole valmistettuja aseita, se käyttää hyökkäystoimintona toisen käden kynsiään. Jos sillä on jokin valmistettu ase, se käyttää yleensä tätä asettaan.

Täyshyökkäys

Jos puolilohikäärmeellä ei ole valmistettuja aseita, se käyttää täyshyökkäystoimintona molempien käsiensä kynsiä ja puraisuaan. Jos sillä on jokin valmistettu ase, se käyttää yleensä tätä asettaan ensisijaisena hyökkäyksenään ja puraisua toissijaisena kehoasehyökkäyksenään. Jos sillä on toinen käsi vapaana, se käyttää vapaan kätensä kynsiä ylimääräisenä toissijaisena kehoasehyökkäyksenään.

Vauriot

Puolilohikäärmeellä on puraisu- ja kynsihyökkäykset. Jos pohjaolennolla ei ole näitä hyökkäysmuotoja, käytä alla olevan taulukon vaurioarvoja. Muussa tapauksessa käytetään joko alla näkyviä vaurioarvoja tai pohjaolennon omia arvoja, kummat vain ovat suuremmat.

Puolilohikäärmeen tuottamat vauriot

Koko

Puraisuvauriot   

Kynsivauriot   

Minimaalinen

1

Taskukokoinen   

1n2

1

Hyvin pieni

1n3

1n2

Pieni

1n4

1n3

Keskikokoinen   

1n6

1n4

Iso

1n8

1n6

Valtava

2n6

1n8

Suunnaton

3n6

2n6

Giganttinen

4n6

3n6

Erikoishyökkäykset

Puolilohikäärme saa pitää kaikki pohjaolennon erikoishyökkäykset ja saa lisäksi lohikäärmealalajinsa mukaisen henkäysaseen (ks. taulukko alla), jota se voi käyttää kerran päivässä. Puolilohikäärmeen henkäysase tuottaa 6n8 pistettä vaurioita. Onnistunut Refleksi-laisto (VA 10 + puolet puolilohikäärmeen rotukestonopista + puolilohikäärmeen Ruk-muunnin) puolittaa vauriot.

Puolilohikäärmeiden erikoishyökkäykset

Lohikäärmealalaji   

Henkäysase

Musta

60 jalan happojuova

Punainen

30 jalan tulikeila

Sininen

60 jalan salamajuova

Valkoinen

30 jalan kylmyyskeila

Vihreä

30 jalan syövyttävä kaasukeila (happo)   

Hopea

30 jalan kylmyyskeila

Kulta

30 jalan tulikeila

Kupari

60 jalan happojuova

Pronssi

60 jalan salamajuova

Vaski

60 jalan tulijuova

Erikoisominaisuudet

Puolilohikäärmeellä on kaikki pohjaolennon erikoisominaisuudet ja lisäksi pimeänäkö 60 jalkaan asti sekä hämäränäkö. Puolilohikäärme on immuuni nukutus- ja jähmetysvaikutuksille, ja lisäksi sillä on yksi lohikäärmealalajinsa mukainen immuunius.

Puolilohikäärmeiden immuuniudet

Lohikäärmealalaji   

Immuunius   

Musta

Happo

Punainen

Tuli

Sininen

Sähkö

Valkoinen

Kylmyys

Vihreä

Happo

Hopea

Kylmyys

Kulta

Tuli

Kupari

Happo

Pronssi

Sähkö

Vaski

Tuli

Kyvyt

Pohjaolennon kyvyt paranevat seuraavasti: Vma +8, Ruk +2, Äly +2, Kar +2.

Taidot

Puolilohikäärme saa lohikäärmeen taitopisteitä yhteensä (6 + Äly-muunnin) × (kestonoppamäärä +3). Älä lisää tähän laskelmaan luokkatasoista saatuja kestonoppia – puolilohikäärme saa lohikäärmeen taitopisteitä vain rotukestonopistaan, ja luokka­tasoistaan se saa erikseen normaalit taitopisteet. Pohjaolennon luettelossa mainitut taidot katsotaan luokkataidoiksi ja muut taidot vieraiksi taidoiksi.

Esiintymisympäristö

Sama kuin joko pohjaolennolla tai lohikäärmealalajilla.

Haasteluokitus

Sama kuin pohjaolennolla + 2 (kuitenkin vähintään 3).

Hengenlaatu

Sama kuin lohikäärmealalajilla.

Tasolisä

Sama kuin pohjaolennolla +3.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.