Neulanokka

Koko/tyyppi

Hyvin pieni taikaeläin

Kestonoppia

1n10 (5 kp)

Aloite

+4

Nopeus

10 j (2 ruutua), lento 40 j (keskiverto)

Panssariluokka

16 (+2 koko, +4 Ket), kosketus 16, valmistautumaton 12   

Perushyökkäys/paini   

+1/–11 (+1 kun kiinni vihollisessa)

Hyökkäys

Kosketus +7 lähitaistelu (kiinnittyminen)

Täyshyökkäys

Kosketus +7 lähitaistelu (kiinnittyminen)

Tila/ulottuma

2½ j/0 j

Erikoishyökkäykset

Kiinnittyminen, verenimu

Erikoisominaisuudet

Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j

Laistot

Sitk +2, Ref +6, Tahto +1

Kyvyt

Vma 3, Ket 19, Ruk 10, Äly 1, Vii 12, Kar 6

Taidot

Havainnointi +4, Kuuntelu +4, Piiloutuminen +14

Valtit

AsetaituruusL, Valppaus

Esiintymisympäristö

Lämpimät suot

Järjestäytyminen

Joukko (2–4), lauma (5–8) tai parvi (9–14)

Haasteluokitus

½

Aarteet

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali

Kehittyminen

Tasolisä

Neulanokkien väritys vaihtelee ruosteenpunaisesta punaruskeaan, joskin vatsapuoli on likaisenkeltainen. Imukärsä on kärjestä vaaleanpunainen ja haalistuu tyveä kohden harmaaksi.

Neulanokka on noin 1 jalan pituinen, ja sen siipien kärkiväli on noin 2 jalkaa. Se painaa noin 1 naulan.


Taistelu

Neulanokka laskeutuu vihollisensa päälle, etsii haavoittuvan kohdan ja iskee imukärsänsä uhrin lihaan. Tämä on kosketushyökkäys, jonka kohteena voi olla vain Pieni tai sitä suurempi olento.

Kiinnittyminen (Po)

Jos neulanokan kosketushyökkäys osuu, olento kiinnittyy vihollisen ruumiiseen kahdeksalla pihtijalallaan. Kiinnittynyt neulanokka on käytännössä painissa riistansa kanssa. Neulanokka ei saa tällöin lisätä Ketteryys-hyvitystään panssariluokkaansa ja sen PL on vain 12, mutta se pitää sinnikkäästi kiinni. Se saa kiinnittyneenä rotuhyvitystä +12 painitesteihinsä (ks. yllä tietolaatikon Perushyökkäys/paini-rivi).

Kiinnittynyttä neulanokkaa voidaan iskeä aseella ja sitä vastaan voidaan painia. Jotta kiinnittynyt neulanokka saataisiin irrotettua painimalla, vihollisen on saatava neulanokka sidontaan.

Verenimu (Po)

Neulanokka imee verta ja tuottaa 1n4 pistettä Ruumiinkunto-vaurioita jokaisella kierroksella, jonka alussa se on kiinni uhrissaan. Kun se on tuottanut 4 pistettä Ruumiinkunto-vaurioita, se irrottautuu ja lentää sulattelemaan ateriaansa. Jos uhri kuolee ennen kuin neulanokan ruokahalu on tyydytetty, neulanokka irtautuu ja etsii uuden kohteen.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.