Merenväkeläinen |
| Merenväkeläinen, 1. tason soturi |
1n8+2 (6 kp) | |
5 j (1 ruutu), uinti 50 j | |
13 (+1 Ket, +2 nahkahaarniska), kosketus 11, valmistautumaton 12 | |
Kolmikärki +2 lähitaistelu (1n8+1) tai raskas varsijousi +2 kantama (1n10/1920) | |
Kolmikärki +2 lähitaistelu (1n8+1) tai raskas varsijousi +2 kantama (1n10/1920) | |
5 j/5 j | |
| |
Lauhkeat vedet | |
Joukko (24), partio (1120 plus kaksi 3. tason ryhmänjohtajaa ja yksi 3.6. tason partionjohtaja) tai yhdyskunta (3060 plus yksi 3. tason ryhmänjohtaja per 20 aikuista, viisi 5. tason alipäällikköä, kolme 7. tason päällikköä ja 10 pyöriäistä) | |
½ | |
Yleensä neutraali | |
Hahmoluokan mukaan | |
+1 |
Merenväkeläinen on päälaesta pyrstönkärkeen mitattuna noin 8 jalkaa pitkä ja painaa noin 400 naulaa.
Merenväki puhuu yhteiskieltä ja aallonkieltä.
Valtakuntansa ulkopuolella tavattu merenväki on yleensä sotureita. Tietolaatikossa on kuvattu 1. tason soturi.
Taistelu
Merenväki suosii simpukankuorista ja korallista valmistettuja raskaita varsijousia, joilla ammutaan pallokalan piikeistä tehtyjä vasamia. Jousien kantamaporras veden alla on 30 jalkaa. Merenväki ampuu usein täyslaidallisen kohti vihollistaan ja käy sitten lähitaisteluun kolmikärjin.
Amfibisuus (Po)
Merenväki voi hengittää sekä ilmassa että vedessä, joskaan merenväkeläiset eivät yleensä poistu muutamaa jalkaa kauemmas vedestä.
Taidot
Merenväkeläinen saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.
Tietolaatikon merenväkeläissoturilla oli ennen rotumuutoksia seuraavat kykyarvot: Vma 13, Ket 11, Ruk 12, Äly 10, Vii 9, Kar 8.
Merenväki hahmoina
Merenväen suosikkiluokka on bardi.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.