Luuranko

Luuranko on elävöitetty vainaja, joka tottelee pahan isäntänsä käskyjä ajattelematta ja kyselemättä.

Luurangolla on harvoin yllään muuta kuin murenevat rippeet vaatteista ja varusteista, jotka sillä oli kuollessaan. Luuranko tekee vain sen, mitä käsketään. Se ei voi tehdä johtopäätöksiä eikä toimia aloitteellisesti. Näiden rajoitusten vuoksi sille voidaan antaa vain yksinkertaisia ohjeita. Luuranko taistelee, kunnes se tuhotaan.



Ihmissoturin luuranko

Suden luuranko

Pöllökontion luuranko

Koko/tyyppi

Keskikokoinen epäkuollut

Keskikokoinen epäkuollut

Iso epäkuollut

Kestonoppia

1n12 (6 kp)

2n12 (13 kp)

5n12 (32 kp)

Aloite

+5

+7

+6

Nopeus

30 j (6 ruutua)

50 j (10 ruutua)

30 j (6 ruutua)

Panssariluokka

15 (+1 Ket, +2 kehopanssari, +2 raskas teräskilpi), kosketus 11, valmistautumaton 14

15 (+3 Ket, +2 kehopanssari),
kosketus 13, valmistautumaton 12

13 (–1 koko, +2 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 11

Perushyökkäys/paini   

+0/+1

+1/+2

+2/+11

Hyökkäys

Käyräsapeli +1 lähitaistelu (1n6+1/18–20) tai kynnet +1 lähitaistelu (1n4+1)

Puraisu +2 lähitaistelu (1n6+1)

Kynnet +6 lähitaistelu (1n6+5)

Täyshyökkäys

Käyräsapeli +1 lähitaistelu (1n6+1/18–20) tai 2 kynnet +1 lähitaistelu (1n4+1)

Puraisu +2 lähitaistelu (1n6+1)

2 kynnet +6 lähitaistelu (1n6+5)
ja puraisu +1 lähitaistelu (1n8+2)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

5 j/5 j

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, epäkuolleen tyyppipiirteet

Laistot

Sitk +0, Ref +1, Tahto +2

Sitk +0, Ref +3, Tahto +3

Sitk +1, Ref +3, Tahto +4

Kyvyt

Vma 13Ket 13Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Vma 13Ket 17Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Vma 21Ket 14Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Valtit

Nopea aloite

Nopea aloite

Nopea aloite

Esiintymisympäristö

Lauhkeat tasangot

Lauhkeat metsät

Lauhkeat metsät

Järjestäytyminen

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Haasteluokitus

1/3

1

2

Aarteet

Ei ole

Ei ole

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Kehittyminen

3 KN (Keskikokoinen); 4–6 KN (Iso)

6–8 KN (Iso); 9–15 KN (Valtava)

Tasolisä



Peikon luuranko

Khimairan luuranko

Jatulin luuranko

Koko/tyyppi

Iso epäkuollut

Iso epäkuollut

Iso epäkuollut

Kestonoppia

6n12 (39 kp)

9n12 (58 kp)

10n12 (65 kp)

Aloite

+7

+6

+4

Nopeus

30 j (6 ruutua)

30 j (6 ruutua)

40 j (8 ruutua)

Panssariluokka

14 (+3 Ket, –1 koko, +2 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 11

13 (+2 Ket, –1 koko, +2 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 11

11 (–1 koko, +2 kehopanssari), kosketus 9, valmistautumaton 11

Perushyökkäys/paini   

+3/+13

+4/+12

+5/+15

Hyökkäys

Kynnet +8 lähitaistelu (1n6+6)

Puraisu +7 lähitaistelu (2n6+4)

Piikkinuija +10 lähitaistelu (2n6+6) tai kynnet +10 lähitaistelu (1n6+6) tai heittokeihäs +4 kantama (1n8+6)

Täyshyökkäys

2 kynnet +8 lähitaistelu (1n6+6) ja puraisu +3 lähitaistelu (1n6+3)

Puraisu +7 lähitaistelu (2n6+4) ja puraisu +7 lähitaistelu (1n8+4) ja sarvet +7 lähitaistelu (1n8+4) ja 2 kynnet +2 lähitaistelu (1n6+2)

2 piikkinuijaa +10 lähitaistelu (2n6+6) tai 2 kynnet +10 lähitaistelu (1n6+6) tai 2 heittokeihästä +4 kantama (1n8+6)

Tila/ulottuma

10 j/10 j

10 j/5 j

10 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, ylivertainen kahdella aseella taistelu

Laistot

Sitk +2, Ref +5, Tahto +5

Sitk +3, Ref +5, Tahto +6

Sitk +3, Ref +3, Tahto +7

Kyvyt

Vma 23Ket 16Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Vma 19Ket 15Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Vma 23Ket 10Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Valtit

Nopea aloite

Nopea aloite

Nopea aloite

Esiintymisympäristö

Kylmät vuoristot

Lauhkeat mäkimaat

Kylmät mäkimaat

Järjestäytyminen

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Haasteluokitus

3

4

5

Aarteet

Ei ole

Ei ole

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Kehittyminen

10–13 KN (Iso); 14–27 KN (Valtava)

Tasolisä



Kehittyneen megaraptorin luuranko

Pilvijättiläisen luuranko

Nuoren aikuisen
punaisen lohikäärmeen luuranko

Koko/tyyppi

Valtava epäkuollut

Valtava epäkuollut

Valtava epäkuollut (tuli)

Kestonoppia

12n12 (78 kp)

17n12 (110 kp)

19n12 (123 kp)

Aloite

+7

+6

+5

Nopeus

60 j (12 ruutua)

50 j (10 ruutua)

40 j (8 ruutua)

Panssariluokka

14 (–2 koko, +3 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 11

13 (–2 koko, +2 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 11

12 (–2 koko, +1 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 9, valmistautumaton 11

Perushyökkäys/paini   

+6/+19

+8/+28

+9/+27

Hyökkäys

Takaraajakynnet +9 lähitaistelu (2n8+5)

Suunnaton piikkinuija +18 lähitaistelu (4n6+18) tai kynnet +18 lähitaistelu (1n8+12) tai kivi +8 kantama (2n8+12)

Puraisu +17 lähitaistelu (2n8+10)

Täyshyökkäys

Takaraajakynnet +9 lähitaistelu (2n8+5) ja 2 eturaajakynnet +4 lähitaistelu (1n8+2) ja puraisu +4 lähitaistelu (2n6+2)

Suunnaton piikkinuija +18/+13 lähitaistelu (4n6+18) tai 2 kynnet +18 lähitaistelu (1n8+12) tai kivi +8 kantama (2n8+12)

Puraisu +17 lähitaistelu (2n8+10) ja 2 kynnet +12 lähitaistelu (2n6+5) ja 2 siiveniskua +12 lähitaistelu (1n8+5) ja hännänsivallus +12 lähitaistelu (2n6+15)

Tila/ulottuma

15 j/10 j

15 j/15 j

15 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle, ylisuuri ase, epäkuolleen tyyppipiirteet

Vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö
60 j, immuunius kylmyydelle ja tulelle, epäkuolleen tyyppipiirteet

Laistot

Sitk +4, Ref +7, Tahto +8

Sitk +5, Ref +7, Tahto +10

Sitk +6, Ref +7, Tahto +8

Kyvyt

Vma 21Ket 17Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Vma 35Ket 15Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Vma 31Ket 12Ruk ØÄly ØVii 10Kar 1   

Valtit

Nopea aloite

Nopea aloite

Nopea aloite

Esiintymisympäristö

Lämpimät metsät

Lauhkeat vuoristot

Lämpimät vuoristot

Järjestäytyminen

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Mikä tahansa

Haasteluokitus

6

7

8

Aarteet

Ei ole

Ei ole

Ei ole

Hengenlaatu

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Aina neutraali paha

Kehittyminen

13–16 KN (Valtava); 17–20 KN (Suunnaton)

20 KN (Valtava)

Tasolisä


Luurangon luominen

"Luuranko" on hankittu hirviöprofiili. Se voidaan lisätä mihin tahansa ruumiilliseen olentoon (paitsi epäkuolleeseen), jolla on luinen tukiranka (tätä olentoa kutsutaan edempänä pohjaolennoksi).

Koko/tyyppi

Olennon tyypiksi tulee epäkuollut. Se säilyttää mahdolliset alatyyppinsä, paitsi hengenlaatualatyypit (kuten hyvä) ja lajista kertovat alatyypit (kuten "örkki"). Se ei saa muunneltu-alatyyppiä. Se voi käyttää kaikkia pohjaolennon peliteknisiä ominaisuuksia ja kykyjä paitsi siltä osin kuin alla mainitaan.

Kestonopat

Poista kaikki luokkatasoista saadut kestonopat (paitsi yksi) ja korota jäljelle jäävät kestonopat n12:iksi. Jos olennolla on yli 20 kestonoppaa, siitä ei voida tehdä luurankoa vainajien elävöitys -loitsulla.

Nopeus

Siivekkäät luurangot eivät voi käyttää siipiään lentämiseen. Jos pohjaolento on lentänyt taikakeinoin, myös luuranko osaa lentää.

Panssariluokka

Kehopanssarihyvitys muuttuu luurangon koon mukaiseksi:

Luurangon koko

Kehopanssarihyvitys   

Hyvin pieni tai pienempi   

+0

Pieni

+1

Keskikokoinen tai Iso

+2

Valtava

+3

Suunnaton

+6

Giganttinen

+10

Hyökkäykset

Luuranko säilyttää kaikki pohjaolennon kehoaseet, hyökkäykset valmistetuilla aseilla (paitsi hyökkäykset, joita ei voida suorittaa ilman lihaskudosta) ja asepätevyydet. Olento, jolla on käsiä, saa yhden kynsihyökkäyksen kättä kohden. Luuranko voi käyttää kaikkia kynsihyökkäyksiään täydellä hyökkäyshyvityksellään. Luurangon hyökkäyshyvitys on yhtä kuin ½ sen kestonoppamäärästä.

Vauriot

Keho- ja valmistetut aseet tuottavat normaalit vaurionsa. Kynsihyökkäys tuottaa vaurioita luurangon koon mukaisesti. (Jos pohjaolennolla oli jo ennestään kynsihyökkäyksiä käsiensä ansiosta, käytä luurangon kynsivaurioita vain, jos ne ovat paremmat.)

Luurangon koko

Kynsivauriot   

Taskukokoinen tai Minimaalinen   

1

Hyvin pieni

1n2

Pieni

1n3

Keskikokoinen

1n4

Iso

1n6

Valtava

1n8

Suunnaton

2n6

Giganttinen

2n8

Erikoishyökkäykset

Luuranko ei saa pitää mitään pohjaolennon erikoishyökkäyksistä.

Erikoisominaisuudet

Luuranko menettää useimmat pohjaolennon erikoisominaisuudet. Se saa pitää kaikki poikkeuskyvyt, jotka parantavat sen lähitaistelu- tai kantamahyökkäyksiä. Luuranko saa seuraavat uudet erikoisominaisuudet:

Immuunius kylmyydelle (Po)

Kylmyys ei vaikuta luurankoihin.

Vauriovähennys (Po)

Luurangolla on vauriovähennystä 5/ruhjonta. Luurangolla ei ole lihaskudosta eikä sisäelimiä.

Laistot

Peruslaistohyvitykset ovat Sitk +1/3 KN, Ref +1/3 KN ja Tahto +½ KN + 2.

Kyvyt

Luurangon Ketteryys kasvaa +2:lla, sillä ei ole Ruumiinkunto- tai Älykkyys-arvoa, ja sen Viisaudeksi tulee 10 ja Karismaksi 1.

Taidot

Luurangolla ei ole taitoja.

Valtit

Luuranko menettää kaikki pohjaolennon valtit ja saa Nopean aloitteen.

Esiintymisympäristö

Mikä tahansa, yleensä sama kuin pohjaolennolla.

Järjestäytyminen

Mikä tahansa.

Haasteluokitus

Riippuu kestonoppamäärästä:

Kestonoppia   

Haasteluokitus   

½

1/6

1

1/3

2–3

1

4–5

2

6–7

3

8–9

4

10–11

5

12–14

6

15–17

7

18–20

8

Aarteet

Ei ole.

Hengenlaatu

Aina neutraali paha.

Kehittyminen

Kuten pohjaolennolla (tai "–", jos pohjaolento kehittyy hahmoluokan mukaan).

Tasolisä

Ei ole.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.