Lukkimestari

Koko/tyyppi

Keskikokoinen epäsikiö

Kestonoppia

5n8+5 (27 kp)

Aloite

+3

Nopeus

30 j (6 ruutua), kiipeäminen 30 j

Panssariluokka

14 (+3 Ket, +1 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 11

Perushyökkäys/paini   

+3/+5

Hyökkäys

Puraisu +5 lähitaistelu (1n8+2 plus myrkky)

Täyshyökkäys

Puraisu +5 lähitaistelu (1n8+2 plus myrkky) ja 2 kynnet +3 lähitaistelu (1n3+1)   

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Myrkky, seitti

Erikoisominaisuudet

Hämäränäkö

Laistot

Sitk +4, Ref +4, Tahto +6

Kyvyt

Vma 14, Ket 17, Ruk 13, Äly 6, Vii 15, Kar 8

Taidot

Havainnointi +8, Kiipeily +10, Kuuntelu +4, Käsityöläisyys (ansantekijä) +4, Piiloutuminen +9

Valtit

Sarjahyökkäys, Suuri sitkeys

Esiintymisympäristö

Lämpimät metsät

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai seurue (1–2 plus 2–4 Keskikokoista hirviöhämähäkkiä)

Haasteluokitus

3

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Yleensä neutraali paha

Kehittyminen

6–7 KN (Keskikokoinen); 8–15 KN (Iso)

Tasolisä

+4

Lukkimestari on noin 6 jalan pituinen ja painaa noin 200 naulaa.

Lukkimestarit puhuvat yhteiskieltä.


Taistelu

Lukkimestari ei ole rohkea olento, mutta sen pyydykset ovat niin ovelia, etteivät sen viholliset ehdi usein edes vetää aseitaan esiin. Silloin kun lukkimestari uskaltautuu taisteluun, se hyökkää terävillä kynsillään ja puree myrkyllisesti. Se ei yleensä tule lähitaistelu­etäisyydelle, jos sen vihollinen on vielä liikuntakykyinen.

Myrkky (Po)

Haava, Sitkeys VA 15, ensivauriot 1n6 Ket, jälkivauriot 2n6 Ket. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen, ja siihen sisältyy +2:n rotuhyvitys.

Seitti (Po)

Lukkimestari voi lingota seitin kahdeksan kertaa päivässä. Seittihyökkäys toimii muutoin kuten verkolla suoritettu hyökkäys, mutta seitin kantama on enintään 50 jalkaa, sen kantamaporras on 10 jalkaa ja se tehoaa enintään Keskikokoisiin kohteisiin. Seitti takerruttaa kohteen niin, ettei se pääse liikkumaan lainkaan pois ruudustaan.

Takerruksissa oleva olento voi kiemurrella seitistä irti Kahlekuninkuus-testillä (VA 13) tai katkoa sen Voimakkuus-testillä (VA 17). Testien vaikeusasteet ovat Ruumiinkunto-pohjaisia, ja Voimakkuus-testin vaikeusaste sisältää rotuhyvitystä +4. Seitillä on 6 kestopistettä, sen lujuus on 0, ja se kärsii tulesta kaksinkertaiset vauriot.

Lukkimestari osaa myös luoda tahmaisen seittirihmaston, jonka pinta-ala on 5–60 ruutua. Se rakentaa rihmastoja yleensä lentävien olentojen kulkureiteille, mutta toisinaan se pyydystää maaolentojakin. Seittirihmastoa lähestyvän olennon on onnistuttava Havainnointi-testissä (VA 20), jotta se huomaisi seitit. Jos testi epäonnistuu, olento jää takerruksiin kuten lingottuun seittiin. Jos olento yrittää kiemurrella tai murtautua seittirihmastosta irti, se saa testiinsä hyvitystä +5, jos sillä on pitävä jalan- tai kädensija. Jokaisella 5 × 5 jalan kokoisella seittiruudulla on 6 kestopistettä, sen lujuus on 0, ja se kärsii tulesta kaksinkertaiset vauriot.

Lukkimestari liikkuu omassa seittirihmastossaan kiipeämisnopeudellaan ja aistii kaikkien rihmastoon kosketuksissa olevien olentojen tarkan sijainnin.

Taidot

Lukkimestari saa rotuhyvitystä +4 Havainnointi-, Käsityöläisyys (ansantekijä)- ja Piiloutuminen-testeihinsä. Se saa rotuhyvitystä +8 Kiipeily-testeihinsä ja voi aina valita Kiipeily-testeissään 10:n, vaikka sitä uhattaisiin tai häirittäisiin.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.