Lukkimestari |
5n8+5 (27 kp) | |
30 j (6 ruutua), kiipeäminen 30 j | |
14 (+3 Ket, +1 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 11 | |
Puraisu +5 lähitaistelu (1n8+2 plus myrkky) ja 2 kynnet +3 lähitaistelu (1n3+1) | |
5 j/5 j | |
Havainnointi +8, Kiipeily +10, Kuuntelu +4, Käsityöläisyys (ansantekijä) +4, Piiloutuminen +9 | |
Lämpimät metsät | |
Erakko, pari tai seurue (12 plus 24 Keskikokoista hirviöhämähäkkiä) | |
3 | |
Yleensä neutraali paha | |
67 KN (Keskikokoinen); 815 KN (Iso) | |
+4 |
Lukkimestari on noin 6 jalan pituinen ja painaa noin 200 naulaa.
Lukkimestarit puhuvat yhteiskieltä.
Taistelu
Lukkimestari ei ole rohkea olento, mutta sen pyydykset ovat niin ovelia, etteivät sen viholliset ehdi usein edes vetää aseitaan esiin. Silloin kun lukkimestari uskaltautuu taisteluun, se hyökkää terävillä kynsillään ja puree myrkyllisesti. Se ei yleensä tule lähitaisteluetäisyydelle, jos sen vihollinen on vielä liikuntakykyinen.
Myrkky (Po)
Haava, Sitkeys VA 15, ensivauriot 1n6 Ket, jälkivauriot 2n6 Ket. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen, ja siihen sisältyy +2:n rotuhyvitys.
Seitti (Po)
Lukkimestari voi lingota seitin kahdeksan kertaa päivässä. Seittihyökkäys toimii muutoin kuten verkolla suoritettu hyökkäys, mutta seitin kantama on enintään 50 jalkaa, sen kantamaporras on 10 jalkaa ja se tehoaa enintään Keskikokoisiin kohteisiin. Seitti takerruttaa kohteen niin, ettei se pääse liikkumaan lainkaan pois ruudustaan.
Takerruksissa oleva olento voi kiemurrella seitistä irti Kahlekuninkuus-testillä (VA 13) tai katkoa sen Voimakkuus-testillä (VA 17). Testien vaikeusasteet ovat Ruumiinkunto-pohjaisia, ja Voimakkuus-testin vaikeusaste sisältää rotuhyvitystä +4. Seitillä on 6 kestopistettä, sen lujuus on 0, ja se kärsii tulesta kaksinkertaiset vauriot.
Lukkimestari osaa myös luoda tahmaisen seittirihmaston, jonka pinta-ala on 560 ruutua. Se rakentaa rihmastoja yleensä lentävien olentojen kulkureiteille, mutta toisinaan se pyydystää maaolentojakin. Seittirihmastoa lähestyvän olennon on onnistuttava Havainnointi-testissä (VA 20), jotta se huomaisi seitit. Jos testi epäonnistuu, olento jää takerruksiin kuten lingottuun seittiin. Jos olento yrittää kiemurrella tai murtautua seittirihmastosta irti, se saa testiinsä hyvitystä +5, jos sillä on pitävä jalan- tai kädensija. Jokaisella 5 × 5 jalan kokoisella seittiruudulla on 6 kestopistettä, sen lujuus on 0, ja se kärsii tulesta kaksinkertaiset vauriot.
Lukkimestari liikkuu omassa seittirihmastossaan kiipeämisnopeudellaan ja aistii kaikkien rihmastoon kosketuksissa olevien olentojen tarkan sijainnin.
Taidot
Lukkimestari saa rotuhyvitystä +4
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.