Kaaospeto |
8n8+8 (44 kp) | |
20 j (4 ruutua) | |
16 (+1 Ket, +5 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 15 | |
Kynnet +10 lähitaistelu (1n3+2 plus epävakaa keho) | |
2 kynnet +10 lähitaistelu (1n3+2 plus epävakaa keho) | |
5 j/5 j | |
Pimeänäkö 60 j, immuunius kriittisille osumille ja muutannalle, loitsunsieto 15 | |
Akrobatia +14, Eränkäynti +0 (jälkiä seurattaessa +2), Etsintä +11, Havainnointi +11, Kahlekuninkuus +12, Kiipeily +13, Köydenkäyttö +1 (toista sidottaessa +3), Kuuntelu +11, Loikkaus +9, Piiloutuminen +12 | |
Hengenlaadultaan kaoottis-neutraali sfääri | |
Erakko | |
7 | |
Ei ole | |
Aina kaoottis-neutraali | |
912 KN (Keskikokoinen); 1324 KN (Iso) | |
|
Tämä kaaospedoksi kutsuttu kauhea olento muuttaa alati muotoaan. Sen ulottuvuusmitat vaihtelevat, mutta se painaa aina noin 200 naulaa.
Kaaospedot eivät puhu.
Taistelu
Kaaospedon ulkomuoto on pelottava milloin milläkin tavalla sen ruumiista voi törröttää esimerkiksi kynsiä, torahampaita, saksia, lonkeroita tai piikkejä mutta sen hyökkäykset eivät koskaan tuota kovin paljon vaurioita. Vaikka sen muoto olisi mikä hyvänsä, se voi muuntuvaisuutensa takia keskittyä enintään kahteen hyökkäykseen kierroksessa.
Kaaospedon kynnet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Epävakaa keho (Yl)
Kaaospedon isku voi käynnistää elollisessa olennossa hirvittävän muutoksen. Olennon on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 15) tai se muuttuu löyhäksi ja huokoiseksi massaksi. Ellei uhri saa vaikutusta kuriin (ks. alla), sen ruumis alkaa muuttaa jatkuvasti muotoaan arvaamattomin tavoin. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Vaikutuksen alainen olento ei pysty pitelemään eikä käyttämään mitään esineitä. Vaatteet, haarniskat, kilvet, sormukset ja kypärät muuttuvat hyödyttömiksi. Suurikokoiset varusteet haarniskat, reput ja jopa paidat ovat lähinnä tiellä, joten uhrin Ketteryys-arvo laskee niiden vaikutuksesta 4:llä. Jalkojen pehmeneminen ja vääristyminen saa aikaan sen, että uhrin nopeus laskee joko 10 jalkaan tai neljäsosaan normaalista, kumpi vain on vähemmän. Uhrin hermonpäitä raatelee niin kauhea tuska, ettei se pysty toimimaan järkevästi. Se ei voi langettaa loitsuja eikä käyttää taikaesineitä, ja se hyökkää kuin sokaistunut (sakkoa 4 hyökkäysheittoihin, 50 %:n ohihyökkäysmahdollisuus jo ennen hyökkäysheittoa) eikä osaa erottaa liittolaisia vihollisista.
Jokainen kierros, jonka uhri viettää vaikutuksen alaisena, riistää sen Viisaudesta 1 pisteen. Jos Viisaus-arvo hupenee 0:aan, uhri muuttuu kaaospedoksi.
Uhri voi yrittää vakauttaa muotonsa suorittamalla perustoimintona Karisma-testin (vaikeusaste on aina 15, vaikka kaaospedolla olisi ilmoitetusta poikkeavat kykyarvot tai kestonoppamäärä). Jos testi onnistuu, olento palaa normaaliin tilaansa 1 minuutiksi. Jos testi epäonnistuu, uhri voi yrittää uudelleen joka kierroksella, kunnes se onnistuu.
Epävakaa keho ei ole tauti eikä kirous, joten siitä on vaikea päästä eroon. Hahmonvaihto- tai kivinahka-loitsu ei paranna uhria mutta vakauttaa sen ruumiin loitsun kestoajaksi.
Immuunius muutannalle (Po)
Mikään kuolevaisten taikuus ei voi muuttaa kaaospedon ruumista pysyvästi. Esimerkiksi muodonmuutos-loitsut ja kivetys kyllä tehoavat siihen, mutta se palaa muuntuvaiseen normaalimuotoonsa heti seuraavan vuoronsa alussa ilmaistoimintona.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.