Hydra |
| Viisipäinen hydra | Kuusipäinen hydra | Seitsenpäinen hydra |
5n10+28 (55 kp) | 6n10+33 (66 kp) | 7n10+38 (77 kp) | |
20 j (4 ruutua), uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), uinti 20 j | |
| | | |
15 j/10 j | 15 j/10 j | 15 j/10 j | |
| | | |
Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 15, hämäränäkö, vainu | Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 16, hämäränäkö, vainu | Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 17, hämäränäkö, vainu | |
Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto | Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto | ||
Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | |
Erakko | Erakko | Erakko | |
4 (normaali); 6 (pyro tai kryo) | 5 (normaali); 7 (pyro tai kryo) | 6 (normaali); 8 (pyro tai kryo) | |
Yleensä neutraali | Yleensä neutraali | Yleensä neutraali | |
| | | |
| | |
| Kahdeksanpäinen hydra | Yhdeksänpäinen hydra | Kymmenpäinen hydra |
8n10+43 (87 kp) | 9n10+48 (97 kp) | 10n10+53 (108 kp) | |
20 j (4 ruutua), uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), uinti 20 j | |
| | | |
15 j/10 j | 15 j/10 j | 15 j/10 j | |
| | | |
Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 18, hämäränäkö, vainu | Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 19, hämäränäkö, vainu | Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 20, hämäränäkö, vainu | |
Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto | Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto | Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto | |
Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | |
Erakko | Erakko | Erakko | |
7 (normaali); 9 (pyro tai kryo) | 8 (normaali); 10 (pyro tai kryo) | 9 (normaali); 11 (pyro tai kryo) | |
Yleensä neutraali | Yleensä neutraali | Yleensä neutraali | |
| | | |
| | |
| Yksitoistapäinen hydra | Kaksitoistapäinen hydra |
11n10+58 (118 kp) | 12n10+63 (129 kp) | |
20 j (4 ruutua), uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), uinti 20 j | |
| | |
15 j/10 j | 15 j/10 j | |
| | |
Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 21, hämäränäkö, vainu | Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 22, hämäränäkö, vainu | |
Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto | Aseeseen keskittyminen (puraisu), Harjaantunut kehoasehyökkäys (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto | |
Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot) | |
Erakko | Erakko | |
10 (normaali); 12 (pyro tai kryo) | 11 (normaali); 13 (pyro tai kryo) | |
Yleensä neutraali | Yleensä neutraali | |
| | |
| |
Hydrat ovat monipäisiä liskohirviöitä. Niiden väritys vaihtelee harmaanruskeasta tummanruskeaan, joskin vatsapuoli on vaalea tai kellanruskea. Silmät ovat aina meripihkan väriset ja hampaat vaaleankeltaiset. Hydrat ovat noin 20 jalan pituisia ja painavat noin 4 000 naulaa. Ne eivät osaa puhua.
Taistelu
Hydra voi hyökätä kaikilla päillään kärsimättä sakkoja, vaikka se liikkuisi tai rynnäköisi kierroksen aikana.
Hydra voidaan tappaa joko leikkaamalla irti kaikki sen päät tai surmaamalla sen ruumis. Pään leikatakseen vihollisen on suoritettava onnistunut hajotusisku viiltoaseella. (Pelaajan on ilmoitettava ennen hyökkäysheittoa, kohdistuuko hyökkäys päähän vai ruumiiseen.) Hajotusiskuyritys altistaa vapaahyökkäykselle, ellei yrittäjällä ole Harjaantunut hajotusisku
Kun pää on leikattu, sen kaulantyngästä ponnahtaa 1n4 kierroksen kuluessa esiin kaksi uutta päätä. Hydralla voi olla päitä kerrallaan enintään kaksi kertaa alkuperäisen lukumäärän verran, ja kaikki alkuperäisen määrän ylittävät päät kuihtuvat ja kuolevat päivässä. Jos päiden kasvaminen leikatun pään tilalle halutaan estää, kaulantyngälle on tuotettava vähintään 5 pistettä tuli- tai happovaurioita (osuma vaatii kosketushyökkäyksen) ennen kuin uudet päät ilmaantuvat. Liekehtivä ase (tai vastaava vaikutus) tuottaa energiavaurionsa kaulantyngälle samalla iskulla, jolla pää leikataan. Aluevaikutusten tuottamat tuli- tai happovauriot voivat polttaa useita kaulantynkiä sen ohella, että ne vahingoittavat hydran ruumista. Hydra ei kuole päidensä menettämiseen ennen kuin kaikki päät on leikattu ja kaulantyngät on kärvennetty tulella tai hapolla.
Hydran ruumis voidaan surmata kuten minkä tahansa olennon ruumis, mutta koska hydralla on äkkiparaneminen-kyky (ks. alla), sitä on vaikea kukistaa tällä tavoin. Kaikki hyökkäykset, jotka eivät ole (tai eivät voi olla) hajotusiskuyrityksiä, kohdistuvat automaattisesti ruumiiseen.
Kohteelliset taikavaikutukset eivät voi leikata hydran päitä (vaan kohdistuvat aina ruumiiseen), jos ne eivät tuota viiltovaurioita ja jos niitä ei voida käyttää hajotusiskuyrityksiin.
Äkkiparaneminen (Po)
Hydran kärsimät vauriot paranevat joka kierroksella määrän, joka on yhtä kuin 10 + hydran alkuperäinen pääluku.
Taidot
Hydra saa monipäisyytensä ansiosta rotuhyvitystä +2 Kuuntelu- ja Havainnointi-testeihinsä.
Hydra saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.
Valtit
Hydra voi käyttää Taistelurefleksit-valttinsa ansiosta kaikkia päitään vapaahyökkäyksiin.
Pyrohydra
Valtava taikaeläin (tuli)
Tämä punertava hydra voi henkiä tulisuihkuja, joiden korkeus on 10 jalkaa, leveys 10 jalkaa ja pituus 20 jalkaa. Kaikki päät henkäisevät kerran 1n4 kierroksessa. Kukin suihku tuottaa 3n6 pistettä tulivaurioita. Onnistunut Refleksi-laisto puolittaa vauriot. Laiston vaikeusaste on 10 + puolet hydran alkuperäisestä pääluvusta + hydran Ruk-muunnin.
Koska pyrohydra on immuuni tulelle, tulivauriot eivät estä sitä kasvattamasta kaulantynkiinsä uusia päitä, mutta 5 pistettä kylmyysvaurioita estää kasvun.
Kryohydra
Valtava taikaeläin (kylmyys)
Tämä purppuranvärinen hydra voi henkiä kuurasuihkuja, joiden korkeus on 10 jalkaa, leveys 10 jalkaa ja pituus 20 jalkaa. Kaikki päät henkäisevät kerran 1n4 kierroksessa. Kukin suihku tuottaa 3n6 pistettä kylmyysvaurioita. Onnistunut Refleksi-laisto puolittaa vauriot. Laiston vaikeusaste on 10 + puolet hydran alkuperäisestä pääluvusta + hydran Ruk-muunnin.
Koska kryohydra on immuuni kylmyydelle, kylmyysvauriot eivät estä sitä kasvattamasta kaulantynkiinsä uusia päitä, mutta 5 pistettä tulivaurioita estää kasvun.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.