Harpyia |
| Harpyia | Jousiharpyia, 7. tason taistelija |
7n8 (31 kp) | ||
20 j (4 ruutua), lento 80 j (keskiverto) | 20 j (4 ruutua), lento 80 j (keskiverto) | |
13 (+2 Ket, +1 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 11 | 23 (+5 Ket, +1 kehopanssari, +6 raudoitettu nahkahaarniska +3, suojelussormus +1), kosketus 16, valmistautumaton 18 | |
Kuura-yhdistelmäpitkäjousi +1 (Vma-hyvitys +1) +22 kantama (1n8+4/1920/×3 plus 1n6 kylmyys) tai kynnet +15 lähitaistelu (1n3+1) | ||
Kurikka +7/+2 lähitaistelu (1n6) ja 2 kynnet | Kuura-yhdistelmäpitkäjousi +1 (Vma-hyvitys +1) +22 kantama (1n8+4/1920/×3 plus 1n6 kylmyys) tai 2 kynnet +15 lähitaistelu (1n3+1) | |
5 j/5 j | 5 j/5 j | |
Pimeänäkö 60 j | Pimeänäkö 60 j | |
Esiintyminen (lausunta) +5, Havainnointi +3, | Esiintyminen (lausunta) +10, Havainnointi +5, Hämäys +11, Kovistelu +5, Kuuntelu +7 | |
Aseeseen erikoistuminen (yhdistelmäpitkäjousi), Aseeseen keskittyminen (yhdistelmäpitkäjousi), Lähiammunta, Nopea aloite, Parviammunta, Pika-ammunta, Teräksinen tahto, Valppaus, Varmempi kriittinen (yhdistelmäpitkäjousi) | ||
Lauhkeat suot | Lauhkeat suot | |
Erakko, pari tai parvi (712) | Erakko | |
4 | 11 | |
Yleensä kaoottis-paha | Yleensä kaoottis-paha | |
Hahmoluokan mukaan | Hahmoluokan mukaan | |
+3 | +3 |
Harpyia lumoaa onnettomia matkalaisia taikalaulullaan ja houkuttelee ne sanoinkuvaamattomaan kidutukseen. Harpyia ei tapa ja syö ennen kuin se on saanut leikkiä uusilla "leluillaan" kyllikseen.
Taistelu
Kun harpyia käy taisteluun, se käyttää mieluiten Hyökkäys ohilennosta
Kutsuva laulu (Yl)
Harpyian kavalin kyky on sen laulu. Kun harpyia laulaa, kaikkien olentojen säteeltään 300 jalan leviämällä (paitsi muiden harpyioiden) on onnistuttava Tahto-laistossa (VA 16) tai ne eivät voi vastustaa laulun kutsua. Tämä on mieleen kohdistuva ääni- ja lumousvaikutus. Olento, joka onnistuu laistossa, on immuuni kyseisen harpyian laululle seuraavat 24 tuntia. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.
Kutsun pakottama uhri kävelee kohti harpyiaa suorinta mahdollista reittiä. Jos matkalla tulee vastaan vaaranpaikka (liekkimeri, kalliojyrkänne tms.), uhri saa uuden laistoheiton. Uhrit eivät voi suorittaa matkalla muita toimintoja kuin puolustautua. (Niinpä esimerkiksi taistelija ei voi juosta pakoon tai hyökätä, mutta se ei myöskään saa sakkoja puolustautumiskykyihinsä.) Kun uhri pääsee 5 jalan päähän harpyiasta, se jää seisomaan paikoilleen eikä vastustele harpyian hyökkäyksiä. Vaikutus kestää niin kauan kuin harpyia laulaa ja vielä 1 kierroksen sen jälkeen. Bardin vastalaulu-kyky antaa kutsun pakottamalle olennolle mahdollisuuden yrittää uutta Tahto-laistoa.
Taidot
Harpyia saa rotuhyvitystä +4 Hämäys- ja Kuuntelu-testeihinsä.
Jousiharpyia
Jousiharpyia on säälimätön saalistaja, vaelteleva roisto ja jousenkäyttöön erikoistunut taistelija. Jousiharpyiat ovat usein palkkasotureita, jotka myyvät palveluksiaan eniten tarjoavalle. Silloin kun ne eivät ole toisen palveluksessa, ne elättävät itsensä maantierosvoina ja kiristävät suojelurahaa kauppakaravaaneilta.
Taistelu
Kutsuva laulu (Yl)
Tahto VA 17 mitätöi.
Varusteet
Raudoitettu nahkahaarniska +3, kuura-yhdistelmäpitkäjousi +1 (Vma-hyvitys +1), 10 kylmärautanuolta, 10 hopeoitua nuolta, 5 nuoli +2:ta, vähäiset tarkk'ampujan rannesuojukset, tuntuvien haavojen hoito
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.