Pyöriäinen |
| Pyöriäinen | |
2n8+2 (11 kp) | 2n8+2 (11 kp) | |
Uinti 80 j (16 ruutua) | Uinti 80 j (16 ruutua) | |
15 (+3 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 12 | 15 (+3 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 12 | |
5 j/5 j | 5 j/5 j | |
| ||
Sokkonäkö 120 j, hengityksen pidättely, hämäränäkö | Sokkonäkö 120 j, hengityksen pidättely, hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, haponkestävyys 5, kylmyydenkestävyys 5 ja sähkönkestävyys 5, loitsunsieto 7 | |
Lauhkeat vedet | Mikä tahansa hengenlaadultaan hyvä sfääri | |
Erakko, pari tai parvi (320) | Erakko, pari tai parvi (320) | |
½ | ½ | |
Aina neutraali | Aina neutraali hyvä | |
34 KN (Keskikokoinen); 56 KN (Iso) | 34 KN (Keskikokoinen); 56 KN (Iso) | |
| |
Pyöriäiset ovat leikkisiä, ystävällisiä ja avuliaita nisäkkäitä. Tyypillisen pyöriäisen paino on 46 jalkaa ja paino 110160 naulaa. Tietolaatikossa annettuja peliteknisiä tietoja voidaan soveltaa mihin tahansa vastaavankokoiseen valaseläimeen.
Taistelu
Sokkonäkö (Po)
Pyöriäinen "näkee" lähettämällä korkeataajuuksista ääntä, jota useimmat muut olennot eivät kuule. Äänen avulla se havaitsee ja paikantaa esineet ja olennot 120 jalan säteellä. Hiljaisuus-loitsu mitätöi tämän kyvyn ja pakottaa pyöriäisen turvautumaan näköönsä, joka on osapuilleen yhtä tarkka kuin ihmisellä.
Hengityksen pidättely (Po)
Pyöriäinen voi pidättää hengitystään 4 × Ruumiinkunto-arvonsa verran kierroksia ennen kuin se on vaarassa hukkua.
Taidot
Pyöriäinen saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa. *Pyöriäinen saa rotuhyvitystä +4 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä. Se menettää nämä hyvitykset, jos sen sokkonäkö mitätöidään.
Maanylinen pyöriäinen
Tämä maanylinen olento on useimmiten loihdittu esiin hirviön esiinloihdinta I
Taistelu
Isku vasten pahuutta (Yl)
Maanylinen pyöriäinen voi yrittää kerran päivässä normaalia lähitaisteluhyökkäystä, joka tuottaa 2 pistettä ylimääräisiä vaurioita pahalle olennolle. Jos hyökkäys epäonnistuu, kyky on silti käytetty kyseiseltä päivältä. Jos hyökkäys osuu vahingossa olentoon, joka ei ole paha, se ei tuota ylimääräisiä vaurioita mutta kyky on silti käytetty kyseiseltä päivältä.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.