Biisoni

Koko/tyyppi

Iso eläin

Kestonoppia

5n8+15 (37 kp)

Aloite

+0

Nopeus

40 j (8 ruutua)

Panssariluokka

13 (–1 koko, +4 kehopanssari), kosketus 9, valmistautumaton 13   

Perushyökkäys/paini   

+3/+13

Hyökkäys

Sarvet +8 lähitaistelu (1n8+9)

Täyshyökkäys

Sarvet +8 lähitaistelu (1n8+9)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Vauhkoontuminen

Erikoisominaisuudet   

Hämäränäkö, vainu

Laistot

Sitk +7, Ref +4, Tahto +1

Kyvyt

Vma 22, Ket 10, Ruk 16, Äly 2, Vii 11, Kar 4

Taidot

Havainnointi +5, Kuuntelu +7

Valtit

Jaksavuus, Valppaus

Esiintymisympäristö

Lauhkeat tasangot

Järjestäytyminen

Erakko tai lauma (6–30)

Haasteluokitus

2

Kehittyminen

6–7 KN (Iso)

Tasolisä

Nämä laumaeläimet voivat käyttäytyä hyökkäävästi paritteluaikana ja puolustaessaan jälkeläisiään, mutta muulloin ne yleensä pakenevat rauhanhäiritsijöitä. Biisonin säkäkorkeus on reilut 6 jalkaa, pituus 9–12 jalkaa ja paino 1 800–2 400 naulaa. Biisonin peliteknisiä tietoja voidaan käyttää kuvaamaan lähes mitä tahansa suurta laumaeläintä.


Taistelu

Vauhkoontuminen (Po)

Vauhkoontuneet biisonit ryntäävät yhtenä laumana arvottuun suuntaan (mutta aina poispäin uskotusta vaaran aiheuttajasta). Ne polkevat jalkoihinsa kaikki enintään Isot olennot ja esineet ja tuottavat näille 1n12 pistettä vaurioita jokaista viittä laumassa olevaa biisonia kohden (Refleksi VA 18 puolittaa). Laiston vaikeusaste on Voimakkuus-pohjainen.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.