Ahma

Koko/tyyppi

Keskikokoinen eläin

Kestonoppia

3n8+15 (28 kp)

Aloite

+2

Nopeus

30 j (6 ruutua), kaivautuminen 10 j, kiipeäminen 10 j

Panssariluokka

14 (+2 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 12

Perushyökkäys/paini   

+2/+4

Hyökkäys

Kynnet +4 lähitaistelu (1n4+2)

Täyshyökkäys

kynnet +4 lähitaistelu (1n4+2) ja puraisu –1 lähitaistelu (1n6+1)   

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Taisteluvimma

Erikoisominaisuudet   

Hämäränäkö, vainu

Laistot

Sitk +7, Ref +5, Tahto +2

Kyvyt

Vma 14, Ket 15, Ruk 19, Äly 2, Vii 12, Kar 10

Taidot

Havainnointi +6, Kiipeily +10, Kuuntelu +6

Valtit

JäljitysL, Kestokyky, Valppaus

Esiintymisympäristö

Kylmät metsät

Järjestäytyminen

Erakko

Haasteluokitus

2

Kehittyminen

4–5 KN (Iso)

Tasolisä

Ahmat ovat hiukan mäyrien kaltaisia eläimiä, joskin suurempia, vahvempia ja vieläkin hurjempia.


Taistelu

Taisteluvimma (Po)

Ahma, joka kärsii vaurioita taistelussa, äityy seuraavalla kierroksella hurjaan taisteluvimmaan, jossa se puree ja kynsii silmittömästi, kunnes se tai vihollinen on kuollut. Se saa +4 Voimakkuuteensa, +4 Ruumiinkuntoonsa ja –2 panssariluokkaansa. Se ei voi päättää taisteluvimmaansa omasta tahdostaan.

Taidot

Ahma saa rotuhyvitystä +8 Kiipeily-testeihinsä ja voi aina valita Kiipeily-testissä 10:n, vaikka sitä uhattaisiin tai häirittäisiin.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.