Demoni |
Demonit ovat kaoottis-pahoista sfääreistä kotoisin olevia olentoja. Ne ovat hurjuuden ruumiillistumia, jotka voivat käydä minkä tahansa olennon myös muiden demonien kimppuun pelkästään siksi, että kaipaavat huvitusta.
Demonien tyyppipiirteet
Useimmilla demoneilla on seuraavat tyyppipiirteet (ellei olennon kuvauksessa toisin mainita):
-
Immuunius myrkyille ja sähkölle.
-
Haponkestävyys 10, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10.
-
Esiinloihdinta (Lo): Monilla demoneilla on kyky loihtia esiin toisia demoneita (onnistumisen mahdollisuus ja esiinloihdittavan demonin tyyppi mainitaan kunkin hirviön kuvauksessa). Demonit eivät yleensä käytä tätä kykyä, elleivät ne ole ilmiselvässä vaarassa tai poikkeustilanteessa.
Ellei toisin mainita, demonit puhuvat hornankieltä, maanyliskieltä ja lohikäärmekieltä.
Babau
Keskikokoinen vierasolio (kaoottinen, paha, sfäärinulkoinen) | |
7n8+35 (66 kp) | |
30 j (6 ruutua) | |
19 (+1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 18 | |
2 kynnet +12 lähitaistelu (1n6+5) ja puraisu +7 lähitaistelu (1n6+2) | |
5 j/5 j | |
Demonin esiinloihdinta, loitsunomaiset kyvyt, salahyökkäys +2n6 | |
Ajatuksensiirto 100 j, haponkestävyys 10, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, immuunius myrkyille ja sähkölle, loitsunsieto 14, pimeänäkö 60 j, suojaava lima, vauriovähennys 10/kylmärauta tai hyvä | |
Eränkäynti +1 (jälkiä seurattaessa +3), Etsintä +20, Kahlekuninkuus +11, Kiipeily +15, Kuuntelu +19, Köydenkäyttö +1 (toista sidottaessa +3), Laitteen purkaminen +12, Naamioituminen +13, Piiloutuminen +19, Silmänkääntö +11, Tiirikointi +11, Äänetön liike +19 | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko tai joukko (36) | |
6 | |
Aina kaoottis-paha | |
814 KN (Iso); 1521 KN (Valtava) | |
|
Babau on noin 6 jalkaa pitkä ja painaa noin 140 naulaa.
Taistelu
Babaut ovat kieroja ja ovelia. Ne hyökkäävät ensiksi voimakkaimman vihollisensa kimppuun, jotta pääsisivät nopeasti eroon todellisesta uhasta ja voisivat sitten leikitellä muiden kanssa. Kun babaut järjestävät vihollisilleen väijytyksen, ne yhdistelevät taitavasti sarjahyökkäyksiä ja salahyökkäyksiä.
Babaun kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Salahyökkäys (Po)
Babau voi suorittaa rosvon tapaan salahyökkäyksen, joka tuottaa ylimääräiset 2n6 pistettä vaurioita aina, kun vihollinen ei voi käyttää Ketteryys-hyvitystään tai kun babau on koukannut sen.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan näkymättömän näentä, pimeys, taikuuden rauetus, väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä). Langettajataso 7.
Suojaava lima (Yl)
Babaun nahka on punaisen hyytelöliman peitossa. Kaikki aseet, jotka koskettavat tätä syövyttävää tahmaa, kärsivät 1n8 pistettä happovaurioita. Aseen lujuudella ole vaikutusta vaurioihin. Taika-ase voi välttyä näiltä vaurioilta Refleksi-laistolla (VA 18). Olento, joka osuu babauhun aseettomalla hyökkäyksellä, aseettomalla iskulla, kosketusloitsulla tai kehoaseella, kärsii nämä vauriot mutta voi mitätöidä ne Refleksi-laistolla (VA 18). Laistojen vaikeusasteet ovat Ruumiinkunto-pohjaisia.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Babau voi yrittää loihtia esiin toisen babaun kerran päivässä. Yrityksen onnistumismahdollisuus on 40 %. Tämä kyky vastaa 3. tason loitsua.
Taidot
Babaut saavat rotuhyvitystä +8
Balor
Balor on noin 12 jalkaa pitkä. Sen nahka on tavallisimmin tummanpunainen. Se painaa noin 4 500 naulaa.
Taistelu
Balor taistelee mieluusti miekallaan ja ruoskallaan. Jos se kohtaa tiukkaa vastarintaa, se voi kaukosiirtyä loitommas ja syytää vihollistensa niskaan loitsunomaisia vaikutuksia.
Balorin liekehtivä ruoska +1 on pitkä ja taipuisa ase, jonka siimojen päissä on koukkuja, piikkejä ja palloja. Ase tuottaa tulivaurioiden lisäksi ruhjonta- ja viiltovaurioita.
Balorin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Kuolinkouristus (Po)
Kun balor kuolee, se räjähtää sokaisevan kirkkaaksi valopurkaukseksi, joka tuottaa 100 pistettä vaurioita kaikelle 100 jalan säteellä (Refleksi VA 30 puolittaa). Tämä räjähdys tuhoaa automaattisesti kaikki balorin kantamat aseet. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Takerrutus (Po)
Balorin liekehtivä ruoska +1 takerruttaa vihollisia kuten verkolla suoritettu hyökkäys. Ruoskalla on 20 kestopistettä. Sitä ei tarvitse koskaan keriä. Jos se osuu, kohde ja balor suorittavat välittömästi kilpailevat Voimakkuus-testit. Jos balor voittaa, se kiskaisee kohteen liekehtivää ruumistaan vasten (ks. alla). Kohde pysyy kiinni balorin ruumiissa, kunnes se pääsee ruoskasta irti.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhä aura (VA 26), hulluus (VA 25), kaukoliikuttelu (VA 23), lamauttava mahtisana, rienaus (VA 25), väkevä taikuuden rauetus, väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä), ylivalta hirviöön (VA 27); 1/päivä luhistus (VA 27), tulimyrsky (VA 26). Langettajataso 20. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Mestaava miekka (Yl)
Kaikilla baloreilla on mestaava pitkämiekka +1, joka näyttää tulenlieskalta tai salamalta.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Balor voi loihtia kerran päivässä esiin 4n10 dretšiä, 1n4 hezrouta tai yhden nalfešnin, glabrezun, marilitin tai balorin. Esiinloihdinta onnistuu automaattisesti. Tämä kyky vastaa 9. tason loitsua.
Liekehtivä ruumis (Yl)
Balorin ruumis on liekkien verhoama.
Kaikki, jotka ovat balorin kanssa painissa tai muutoin tiukasti kosketuksissa, kärsivät joka kierroksella 6n6 pistettä tulivaurioita.
Tosinäkö (Yl)
Baloreilla on jatkuvatoiminen tosinäkö-kyky, joka vastaa samannimistä loitsua (langettajataso 20).
Taidot
Balorit saavat rotuhyvitystä +8 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
Taktiikka kierroksittain
Balor on tehokkaimmillaan kantamataistelussa ja käyttää loitsunomaisia kykyjään etäältä.
-
Ennen taistelua: Epäpyhä aura.
-
1. kierros: Tulimyrsky tai luhistus ja joudutettu kaukoliikuttelu, tai lisädemonien esiinloihdinta. Jos balor ei ole mielestään vakavasti uhattuna, se säästää kerran päivässä käytettäviä kykyjään ja käyttää niiden sijaan rienausta.
-
2. kierros: Hulluus tai lamauttava mahtisana.
-
3. kierros: Täysi lähitaisteluhyökkäys aseilla, mukaan lukien takerrutus ruoskalla.
-
4. kierros: Kaukosiirto tai lennähdys takaisin loitommalle takerruksissa olevan vihollisen kanssa; toista 1. kierros ja jatka siitä.
Balor, joka haluaa ajaa tunkeilijat pois tai tehdä ne vaarattomiksi tappamatta ketään, välttää kuolettavia hyökkäyksiä.
-
Ennen taistelua: Epäpyhä aura.
-
1. kierros: Ylivalta hirviöön.
-
2. kierros: Lamauttava mahtisana.
-
3. kierros: Hulluus tai kaukoliikuttelu vaarallisen vihollisen karkottamiseksi tai toimintakyvyttömäksi tekemiseksi.
-
4. kierros: Kaukosiirto tai lennähdys takaisin loitommalle; toista 1. kierros ja jatka siitä.
Bebilit
12n8+96 (150 kp) | |
40 j (8 ruutua), kiipeäminen 20 j | |
| |
Puraisu +19 lähitaistelu (2n6+9 plus myrkky) tai seitti +11 kantama | |
Puraisu +19 lähitaistelu (2n6+9 plus myrkky) ja 2 kynnet +14 lähitaistelu (2n4+4); tai seitti +11 kantama | |
15 j/10 j | |
Ajatuksensiirto 100 j, pimeänäkö 60 j, sfäärinvaihto, vainu, vauriovähennys 10/hyvä | |
Aikeen aavistus +16, Diplomatia +3, Eränkäynti +1 (jälkiä seurattaessa +3), Etsintä +15, Havainnointi +16, Kiipeily +24, Kuuntelu +16, Loikkaus +28, Piiloutuminen +16, Äänetön liike +16 | |
Harjaantunut paini, Jäljitys, Niittäminen, Nopea aloite, Väkihyökkäys | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko | |
10 | |
Ei ole | |
Aina kaoottis-paha | |
1318 KN (Valtava); 1936 KN (Suunnaton) | |
|
Bebilit on jättimäinen hämähäkkidemoni, joka saalistaa muita demoneja. Bebilitin ruumis on kyntöhevosen kokoinen, ja sen jalkojen kärkiväli on yli 14 jalkaa. Se painaa yli kaksi tonnia.
Bebilitit ymmärtävät hornankieltä mutta eivät puhu sitä. Ajatuksensiirtokykynsä ansiosta ne voivat viestiä keskenään ääneti.
Taistelu
Bebilit hyökkää kaikkien kohtaamiensa olentojen kimppuun. Yleensä se valitsee yhden kohteen, keskittää hyökkäyksensä sitä vastaan ja eristää sen seittiensä avulla tovereistaan. Jos bebilit joutuu alakynteen, se yrittää usein puraista vähintään yhtä vastustajaa, vetäytyy sitten ja antaa myrkyn tehdä työnsä.
Bebilitin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Myrkky (Po)
Haava, Sitkeys VA 24, ensivauriot 1n6 Ruk, jälkivauriot 2n6 Ruk. Bebilitin myrkky ei ole säilyvää vaan muuttuu paksuksi ja pahanhajuiseksi limaksi melkein heti, kun se joutuu kosketuksiin ilman kanssa. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Haarniskan repiminen (Po)
Jos bebilit osuu molemmilla kynsihyökkäyksillään, se voi repiä hajalle kohteen pitämän haarniskan. Tämä erikoishyökkäys tuottaa 4n6+18 pistettä vaurioita mille tahansa haarniskalle. Hyökkäys ei vaikuta haarniskattomiin olentoihin. Jos haarniskan kestopisteet hupenevat 0:aan, se tuhoutuu. Vaurioitunut haarniska voidaan korjata onnistuneella Käsityöläisyys (haarniskaseppä)
Seitti (Po)
Bebilit voi lingota seittejään enintään neljä kertaa päivässä. Tämä vastaa hyökkäystä verkolla, mutta seittien kantama on enintään 30 jalkaa ja kantamaporras 10 jalkaa. Hyökkäys tehoaa enintään Suunnattoman kokoisiin kohteisiin. Seitit takerruttavat kohteen niin, ettei se pääse liikkumaan paikoiltaan.
Takerruksissa oleva olento voi kiemurrella seiteistä irti Kahlekuninkuus-testillä (VA 24) tai katkoa ne Voimakkuus-testillä (VA 24). Testien vaikeusasteet ovat Ruumiinkunto-pohjaisia. Seiteillä on 14 kestopistettä, ja niiden lujuus on 0. Jos seittejä yritetään polttaa tulella, on 75 %:n mahdollisuus, etteivät ne pala (heitä joka kierroksella uudestaan).
Sfäärinvaihto (Yl)
Tämä kyky vaikuttaa vain bebilitiin itseensä. Muilta osin se toimii kuten samanniminen loitsu (langettajataso 12).
Taidot
Bebilitin laikukas väritys tuo sille rotuhyvitystä +8 Piiloutuminen-testeihin.
Dretši
2n8+4 (13 kp) | |
20 j (4 ruutua) | |
16 (+1 koko, +5 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 16 | |
2 kynnet +4 lähitaistelu (1n6+1) ja puraisu +2 lähitaistelu (1n4) | |
5 j/5 j | |
Erikoisominaisuudet | Ajatuksensiirto 100 j, pimeänäkö 60 j, haponkestävyys 10, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, immuunius myrkyille ja sähkölle, vauriovähennys 5/kylmärauta tai hyvä |
Eränkäynti +0 (jälkiä seurattaessa +2), Etsintä +2, Havainnointi +5, Kuuntelu +5, Piiloutuminen +9, Äänetön liike +5 | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko, pari, joukko (35), joukkio (615) tai lauma (1040) | |
2 | |
Ei ole | |
Aina kaoottis-paha | |
36 KN (Pieni) | |
+2 |
Dretši on noin 4 jalkaa pitkä ja painaa noin 60 naulaa.
Dretšit eivät osaa puhua, mutta ne voivat viestiä ajatuksen voimalla.
Taistelu
Dretšit ovat hitaita, typeriä ja taistelussa melko tehottomia. Jos ne joutuvat kaksinkamppailuun, ne yrittävät pysytellä hengissä vauriovähennyksensä avulla. Joukkotaisteluissa ne yrittävät lyödä vastustajansa määrällisellä ylivoimallaan ja parantavat mahdollisuuksiaan loihtimalla esiin lisää dretšejä. Ne pakenevat ensimmäisen vastoinkäymisen tullen, ellei läsnä ole voimakkaampia demoneita pakottamassa niitä taisteluun. Dretšit pelkäävät vahvempia lajitovereitaan enemmän kuin kuolemaa.
Dretšin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Loitsunomaiset kyvyt
1/päivä kauhistus (VA 12), löyhkäpilvi (VA 13). Langettajataso 2. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Dretši voi yrittää loihtia esiin toisen dretšin kerran päivässä. Yrityksen onnistumismahdollisuus on 35 %. Tämä kyky vastaa 1. tason loitsua.
Ajatuksensiirto (Yl)
Dretši voi viestiä ajatuksen voimalla minkä tahansa 100 jalan säteellä olevan älykkyydellisen olennon kanssa.
Glabrezu
12n8+120 (174 kp) | |
40 j (8 ruutua) | |
27 (2 koko, +19 kehopanssari), kosketus 8, valmistautumaton 27 | |
2 sakset +20 lähitaistelu (2n8+10) ja 2 kynnet +18 lähitaistelu (1n6+5) ja puraisu +18 lähitaistelu (1n8+5) | |
15 j/15 j | |
Demonin esiinloihdinta, harjaantunut tarttuminen, loitsunomaiset kyvyt | |
Ajatuksensiirto 100 j, haponkestävyys 10, immuunius myrkyille ja sähkölle, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, tosinäkö, loitsunsieto 21, pimeänäkö 60 j, vauriovähennys 10/hyvä | |
Aikeen aavistus +18, Diplomatia +9, Eränkäynti +3 (jälkiä seurattaessa +5), Etsintä +18, Havainnointi +26, Hämäys +22, Keskittyminen +25, Kovistelu +24, Kuuntelu +26, Loitsutuntemus +18, Naamioituminen +5 (+7 toista esitettäessä), Tietämys (valitse kaksi) +18, Äänetön liike +15 | |
Harjaantunut niittäminen, Niittäminen, Sarjahyökkäys, Vakuuttavuus, Väkihyökkäys | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
13 | |
Vakiokolikot; kaksi kertaa kalleudet; vakioesineet | |
Aina kaoottis-paha | |
1318 KN (Valtava); 1936 KN (Suunnaton) | |
|
Glabrezut yrittävät houkutella uhrinsa tuhoon kuten succubukset, joskaan ne eivät käytä syöttinä lihan iloja vaan valtaa ja rikkauksia.
Glabrezuilla on läpitunkevat violetit silmät, ja niiden ihonväri vaihtelee tumman ruosteenkarvaisesta pikimustaan. Glabrezu on noin 15 jalkaa pitkä ja painaa noin 5 500 naulaa.
Taistelu
Nämä jättimäiset demonit suosivat taistelun sijasta viekkautta, mutta jos viekoittelu tai petos ei tepsi, ne hyökkäävät armotta. Ne käyttävät ensin sekavoitusta, käyvät sitten lähitaisteluun ja yrittävät lopettaa haavoittuneet viholliset kaaosvasaralla tai epäpyhän kosketuksella.
Glabrezun kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta glabrezu voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava Keskikokoiseen tai sitä pienempään viholliseen saksihyökkäyksellä. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhän kosketus (VA 19), kaaosvasara (VA 19), kaksoskuvajainen, käänteispainovoima (VA 22), sekavoitus (VA 19), taikuuden rauetus, väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä); 1/päivä lamauttava mahtisana. Langettajataso 14. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Glabrezu voi täyttää kerran kuussa jonkin kuolevaisen ihmisolion toivomuksen. Se voi antaa kuolevaiselle mitä tämä suinkin tahtoo, mutta ellei toivomuksella tuoda maailmaan tuskaa ja kärsimystä, glabrezu vaatii siitä korvaukseksi joko hirvittävän pahuudentyön tai suuren uhrin.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Glabrezu voi yrittää loihtia kerran päivässä esiin 4n10 dretšiä tai 1n2 vrokia, jolloin yrityksen onnistumismahdollisuus on 50 %, tai toisen glabrezun, jolloin onnistumismahdollisuus on 20 %. Tämä kyky vastaa 4. tason loitsua.
Tosinäkö (Yl)
Glabrezut käyttävät jatkuvatoimisesti tosinäköä. Tämä kyky vastaa samannimistä loitsua (langettajataso 14).
Taidot
Glabrezut saavat rotuhyvitystä +8 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
Hezrou
10n8+93 (138 kp) | |
30 j (6 ruutua) | |
23 (1 koko, +14 kehopanssari), kosketus 9, valmistautumaton 23 | |
Puraisu +14 lähitaistelu (4n4+5) ja 2 kynnet +9 lähitaistelu (1n8+2) | |
10 j/10 j | |
Demonin esiinloihdinta, harjaantunut tarttuminen, loitsunomaiset kyvyt, löyhkä | |
Ajatuksensiirto 100 j, haponkestävyys 10, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, immuunius myrkyille ja sähkölle, loitsunsieto 19, pimeänäkö 60 j, vauriovähennys 10/hyvä | |
Eränkäynti +2 (jälkiä seurattaessa +4), Etsintä +15, Havainnointi +23, Kahlekuninkuus +13, Kiipeily +18, Keskittyminen +22, Kovistelu +17, Kuuntelu +23, Köydenkäyttö +0 (toista sidottaessa +2), Loitsutuntemus +15, Piiloutuminen +13, Äänetön liike +13 | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko tai joukko (24) | |
11 | |
Aina kaoottis-paha | |
1115 KN (Iso); 1630 KN (Valtava) | |
+9 |
Hezrou voi kävellä sekä kahdella että neljällä jalalla, mutta se taistelee aina pystyssä.
Hezrou on noin 8 jalkaa pitkä ja painaa noin 750 naulaa.
Taistelu
Hezrout pitävät lähitaistelusta vieläkin enemmän kuin vrokit. Ne tunkeutuvat vihollisjoukon keskelle, jotta niiden löyhkä vaikuttaisi mahdollisimman nopeasti. Ne käyttävät taistelun aluksi yleensä rienausta ja sen jälkeen kenties joko kaaosvasaraa tai epäpyhän kosketusta, sen mukaan mikä vihollisen hengenlaatu on.
Hezroun kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta hezrou voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava molemmilla kynsihyökkäyksillään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhän kosketus (VA 18), kaaosvasara (VA 18), väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä); 3/päivä huurumuoto, rienaus (VA 21). Langettajataso 13. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Löyhkä (Po)
Taistelun aikana hezroun iho erittää myrkyllistä ja pahanhajuista nestettä. Kaikkien elollisten olentojen (paitsi demonien) 10 jalan säteellä hezrousta on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 24) tai ne muuttuvat pahoinvoiviksi niin pitkäksi aikaa kuin ovat vaikutuksen alueella ja lisäksi vielä 1n4 kierrokseksi sen jälkeen. Olennot, jotka onnistuvat laistossa, ovat heikkovointisia niin kauan kuin pysyttelevät vaikutusalueella. Laistossa onnistunut olento ei voi altistua kyseisen hezroun löyhkälle uudelleen 24 tuntiin. Myrkyn viivytys- tai myrkyn mitätöinti
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Hezrou voi yrittää kerran päivässä loihtia esiin 4n10 dretšiä tai toisen hezroun. Yrityksen onnistumismahdollisuus on 35 %. Tämä kyky vastaa 4. tason loitsua.
Taidot
Hezrout saavat rotuhyvitystä +8 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
Kvasitti
3n8 (13 kp) | |
20 j (4 ruutua), lento 50 j (täydellinen) | |
18 (+2 koko, +3 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 15, valmistautumaton 15 | |
| |
2½ j/0 j | |
Immuunius myrkyille, pimeänäkö 60 j, salahahmo, tulenkestävyys 10, vauriovähennys 5/kylmärauta tai hyvä, äkkiparaneminen 2 | |
Diplomatia +2, Etsintä +6, Havainnointi +6, Hämäys +6, Kovistelu +2, Kuuntelu +7, Loitsutuntemus +6, Naamioituminen +0 (toista esitettäessä +2), Piiloutuminen +17, Tietämys (valitse yksi) +6, Äänetön liike +9 | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko | |
2 | |
Ei ole | |
Aina kaoottis-paha | |
46 KN (Hyvin pieni) | |
(Erikoisfamulus) |
Kvasitin luontaisen hahmon pituus on noin 1½ jalkaa ja paino noin 8 naulaa.
Kvasitit puhuvat yhteiskieltä ja hornankieltä.
Taistelu
Kvasitit himoitsevat valtaa ja taistelumenestystä siinä missä muutkin demonit, mutta luonteeltaan ne ovat pelkureita. Ne hyökkäävät tavallisimmin väijyksistä ne hankkiutuvat iskuetäisyydelle salahahmo-kyvyn tai näkymättömyyden avulla ja yrittävät livahtaa pakoon, kun isku on suoritettu. Takaa-ajajat ne pysäyttävät pelon herätys
Kvasitin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Myrkky (Po)
Haava, Sitkeys VA 13, ensivauriot 1n4 Ket, jälkivauriot 2n4 Ket. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen, ja siihen on laskettu +2:n rotumuutos.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan hyvyyden paljastus, näkymättömyys (vain itseensä), taikuuden paljastus; 1/päivä pelon herätys (vastaa samannimistä loitsua, joskin sen alue on säteeltään 30 jalan ympyrä, jonka keskipisteessä on kvasitti itse; laiston VA 11). Langettajataso 6.
Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Kvasitti voi käyttää kerran viikossa jumalyhteyttä ja esittää kuusi kysymystä. Muilta osin tämä kyky vastaa samannimistä loitsua (langettajataso 12).
Salahahmo (Yl)
Kvasitti voi vaihtaa hahmoa aina halutessaan. Tämän kyvyn käyttö on perustoiminto. Kukin kvasitti voi muuttua enintään kahdeksi hahmoksi seuraavasta luettelosta: lepakko, Pieni tai Keskikokoinen hirviötuhatjalkainen, rupikonna, susi.
Marilit
Mariliteilla on yleensä pitkämiekat kaikissa kuudessa kädessään, ja niillä on tapana koristautua rannerenkain ja jalokivin.
Marilitin pää on noin 9 jalan korkeudella, ja sen pituus päälaesta hännänpäähän on noin 20 jalkaa. Se painaa noin 4 000 naulaa.
Taistelu
Marilitit keskittyvät yleensä suurstrategioihin ja sotajoukkojen liikutteluun, mutta ne nauttivat myös lähitaistelusta ja käyvät mittelöön aina tilaisuuden tullen. Marilit voi käsitellä asetta kaikilla kuudella kädellään, ja ensisijaisella kädellään se saa vielä ylimääräiset kolme asehyökkäystä. Mariliteilla ei kuitenkaan ole tapana sännätä taisteluun päätä pahkaa, vaan ne tarkastelevat tilannetta ensin kauempaa. Ne hyödyntävät aina maastoa, kulkuesteitä ja vihollisten mahdollisia heikkouksia ja haavoittuvuuksia.
Marilitin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Puserrus (Po)
Marilit voi tuottaa 4n6+13 pistettä vaurioita aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin. Puserretun olennon on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 27) tai se vaipuu tajuttomaksi niin pitkäksi aikaa kuin se on marilitin otteessa ja vielä 2n4 kierrokseksi tämän jälkeen. Laiston vaikeusaste on Voimakkuus-pohjainen.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta marilit voisi käyttää tätä kykyä, sen on onnistuttava hännänsivallushyökkäyksessä. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se onnistuu painitestissä, se voi pusertaa.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhä aura (VA 25), heijastettu kuvajainen (VA 23), hengenlaatu aseelle, kaukoliikuttelu (VA 22), miekkamuuri (VA 23), näkymättömän näentä, taika-ase, väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä). Langettajataso 16. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Marilit voi yrittää kerran päivässä loihtia esiin 4n10 dretšiä, 1n4 hezrouta tai yhden nalfešnin, jolloin onnistumismahdollisuus on 50 %, tai yhden glabrezun tai marilitin, jolloin onnistumismahdollisuus on 20 %. Tämä kyky vastaa 5. tason loitsua.
Tosinäkö (Yl)
Marilitit käyttävät tätä kykyä jatkuvatoimisesti. Se vastaa samannimistä loitsua (langettajataso 16).
Taidot
Marilitit saavat rotuhyvitystä +8 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
Valtit
Marilit voi hyökätä luontaisten kykyjensä ja Monella aseella taistelu
Nalfešni
14n8+112 (175 kp) | |
| |
Puraisu +20 lähitaistelu (2n8+7) ja 2 kynnet +17 lähitaistelu (1n8+3) | |
15 j/15 j | |
Ajatuksensiirto 100 j, haponkestävyys 10, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, immuunius myrkyille ja sähkölle, loitsunsieto 22, pimeänäkö 60 j, tosinäkö, vauriovähennys 10/hyvä | |
Aikeen aavistus +23, Diplomatia +26, Eränkäynti +6 (jälkiä seurattaessa +8), Etsintä +23, Havainnointi +31, Hämäys +22, Keskittyminen +25, Kovistelu +22, Kuuntelu +31, Loitsutuntemus +25 (loitsukääröt +27), Naamioituminen +5 (toista esitettäessä +7), Piiloutuminen +10, Taikaesineen käyttö +22 (loitsukääröt +24), Tietämys (salatieto) +23, Äänetön liike +18 | |
Aseeseen keskittyminen (puraisu), Harjaantunut puskeminen, Niittäminen, Sarjahyökkäys, Väkihyökkäys | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
14 | |
Vakiokolikot; kaksi kertaa kalleudet; vakioesineet | |
Aina kaoottis-paha | |
1520 KN (Valtava); 2142 KN (Suunnaton) | |
|
Nalfešni osaa lentää, vaikka sen siivet näyttävät liian pieniltä moiseen.
Se on yli 20 jalkaa pitkä ja painaa 8 000 naulaa.
Taistelu
Kun nalfešni toimittaa tehtäviään alisissa maailmoissa, se ei yleensä pidä arvolleen sopivana käydä taisteluun. Tilaisuuden tullen se kuitenkin antaa periksi verenhimolleen. Se tekee vihollisensa toimintakyvyttömiksi hävitysisku-kyvyllään ja teurastaa ne ennen kuin ne tointuvat panemaan vastaan.
Nalfešnin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Hävitysisku (Yl)
Nalfešni voi luoda kolmesti päivässä epäpyhän valokehän. Kun se ottaa kyvyn käyttöön, sen ympärillä alkaa kieppua valoja kaikissa sateenkaaren väreissä. Kierrosta myöhemmin valot leviävät säteeltään 60 jalan purkaukseksi. Kaikkien purkauksen alueella olevien olentojen on onnistuttava Tahto-laistossa (VA 22) tai ne huumaantuvat 1n10 kierrokseksi pahimpien kauhunäkyjensä piinaamina. Huumaantuneet olennot saavat lisätä täydet Ketteryys- ja kilpihyvityksensä panssariluokkaansa, jos niitä vastaan hyökätään, mutta ne eivät voi suorittaa mitään toimintoja. Demonit ovat immuuneja tälle vaikutukselle. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhä aura (VA 23), hidastus (VA 18), johdatettu ukkonen (VA 18), vähämielisyys (VA 20), väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä), väkevä taikuuden rauetus. Langettajataso 12. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Nalfešni voi kahdesti päivässä yrittää loihtia esiin 1n4 vrokia, 1n4 hezrouta tai yhden glabrezun, jolloin onnistumismahdollisuus on 50 %, tai yhden nalfešnin, jolloin onnistumismahdollisuus on 20 %. Tämä kyky vastaa 5. tason loitsua.
Tosinäkö (Yl)
Nalfešnit käyttävät jatkuvatoimisesti tosinäköä. Tämä kyky vastaa samannimistä loitsua (langettajataso 14).
Taidot
Nalfešnit saavat rotuhyvitystä +8 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
Noutaja
10n10+80 (135 kp) | |
50 j (10 ruutua) | |
| |
Kynnet +15 lähitaistelu (2n6+10) ja silmäsäde +8 kantamakosketus | |
4 kynnet +15 lähitaistelu (2n6+10) ja puraisu +10 lähitaistelu (1n8+5) | |
15 j/10 j | |
Hämäränäkö, pimeänäkö 60 j, rakennon tyyppipiirteet, äkkiparaneminen 5 | |
| |
| |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko | |
11 | |
Ei ole | |
Aina kaoottis-paha | |
1115 KN (Valtava); 1630 KN (Suunnaton) | |
|
Noutaja etsii isäntänsä menettämiä tai kaipaamia esineitä, vihollisia ja orjia. Noutajan ruumis on härän kokoinen, ja sen jalkojen kärkiväli on yli 14 jalkaa. Se painaa noin 6 500 naulaa.
Taistelu
Noutajalla on neljät kynnet joilla iskeä, mutta sen silmäsäteet ovat paljon kuolettavampia.
Silmäsäteet (Yl)
Noutaja voi singota silmistään neljänlaisia taikasäteitä, joiden kantama on 100 jalkaa. Se voi ampua yhden säteen kierroksessa vapaatoimintona. Kukin sädetyyppi on käytettävissä vain kerran 4 kierroksessa. Noutaja voi ampua silmäsäteen samalla kierroksella kuin se suorittaa ruumiillisia hyökkäyksiä. Kaikkien säteiden laistojen vaikeusaste on 18. Laistojen vaikeusaste on Ketteryys-pohjainen.
Säteiden neljä mahdollista vaikutusta ovat:
Tuli
Tuottaa kohteelle 12n6 pistettä tulivaurioita (Refleksi puolittaa).
Kylmyys
Tuottaa kohteelle 12n6 pistettä kylmyysvaurioita (Refleksi puolittaa).
Sähkö
Tuottaa kohteelle 12n6 pistettä sähkövaurioita (Refleksi puolittaa).
Kivetys
Kohteen on onnistuttava Sitkeys-laistossa tai se muuttuu pysyvästi kiveksi.
Kohteenlöytö (Lo)
Kun noutajan käsketään etsiä jokin esine tai olento, se onnistuu tehtävässään erehtymättä niin kuin sitä ohjaisi selko sijainnista
Käskyn antajan on pitänyt joskus nähdä etsittävä olento (tai hänellä on oltava olennolle kuuluva esine). Jos etsittävänä on esine, käskyn antajan on pitänyt joskus koskettaa sitä. Tämä kyky vastaa 8. tason loitsua.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta noutaja voisi käyttää tätä kykyä, sen on onnistuttava puraisuhyökkäyksessään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen tarraamalla viholliseensa tiukasti hampaillaan. Se "noutaa" kohteensa tavallisimmin tällä keinoin.
Succubus
Keskikokoinen vierasolio (kaoottinen, paha, sfäärinulkoinen) | |
6n8+6 (33 kp) | |
30 j (6 ruutua), lento 50 j (keskiverto) | |
20 (+1 Ket, +9 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 19 | |
5 j/5 j | |
Demonin esiinloihdinta, energianriisto, loitsunomaiset kyvyt | |
Ajatuksensiirto 100 j, haponkestävyys 10, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, immuunius myrkyille ja sähkölle, kielten lahja, loitsunsieto 18, pimeänäkö 60 j, vauriovähennys 10/kylmärauta tai hyvä | |
Diplomatia +12, Eränkäynti +2 (jälkiä seurattaessa +4), Etsintä +12, Havainnointi +19, Hämäys +19, Kahlekuninkuus +10, Keskittyminen +10, Kovistelu +19, Kuuntelu +19, Köydenkäyttö +1 (toista sidottaessa +3), Naamioituminen +17* (toista esitettäessä +19), Piiloutuminen +10, Tietämys (valitse yksi) +12, Äänetön liike +10 | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko | |
7 | |
Aina kaoottis-paha | |
712 KN (Keskikokoinen) | |
+6 |
Succubus on luontaisessa hahmossaan 6 jalkaa pitkä ja painaa noin 125 naulaa.
Taistelu
Succubukset eivät ole sotureita vaan pakenevat taistelua aina kun voivat. Pakon edessä ne voivat kyllä hyökätä kynsillään, mutta mieluummin ne usuttavat viholliset toistensa kimppuun. Succubus voi muuttua hahmonvaihto-kykynsä avulla ihmisolioksi ja pysytellä naamioituneena niin pitkään kuin haluaa. Seikkailijan kohdatessaan se esittää yleensä ystävällistä, järjestää asiat siten, että voi olla hänen kanssaan kahden, ja käyttää häneen sitten elinvoimaa riistäviä suudelmiaan. Luolastossa kohdattu succubus tekeytyy siekailematta hädänalaiseksi neidoksi.
Succubuksen kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Energianriisto (Yl)
Succubus riistää kuolevaisilta energiaa houkuttelemalla niitä lemmenleikkeihin, joskin energianriistoon riittää jo uhrin suuteleminen. Jos uhri ei halua tulla suudelluksi, succubuksen on aloitettava paini, mikä altistaa sen vapaahyökkäykselle. Succubuksen suudelma tuottaa yhden negatiivisen tason. Lisäksi suudelma vaikuttaa kuten salaisvaikutus-loitsu, joka saa uhrin pyytämään succubukselta uutta suudelmaa. Uhrin on onnistuttava Tahto-laistossa (VA 21) mitätöidäkseen salaisvaikutuksen. Negatiivisen tason poistamiseen vaadittavan Sitkeys-laiston vaikeusaste on 21. Näiden laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan ajatusten paljastus (VA 20), eetterivierailu (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä), hirviön lumous (VA 22), hyvyyden paljastus, salaisvaikutus (VA 21), väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä). Langettajataso 12. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Succubus voi yrittää kerran päivässä loihtia esiin yhden vrokin. Yrityksen onnistumismahdollisuus on 30 %. Tämä kyky vastaa 3. tason loitsua.
Hahmonvaihto (Yl)
Succubus voi ottaa minkä tahansa Pienen tai Keskikokoisen ihmisolion hahmon.
Kielten lahja (Yl)
Succubuksella on pysyvä kielten lahja
Taidot
Succubukset saavat rotuhyvitystä +8 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
*Kun succubus käyttää hahmonvaihto-kykyään, se saa Naamioituminen-testeihinsä olosuhdehyvitystä +10.
Vrok
10n8+70 (115 kp) | |
30 j (6 ruutua), lento 50 j (keskiverto) | |
22 (1 koko, +2 Ket, +11 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 20 | |
Eturaajakynnet +15 lähitaistelu (2n6+6) | |
2 eturaajakynnet +15 lähitaistelu (2n6+6) ja puraisu +13 lähitaistelu (1n8+3) ja 2 takaraajakynnet +13 lähitaistelu (1n6+3) | |
10 j/10 j | |
Demonin esiinloihdinta, itiöt, lamauttava kiljaisu, loitsunomaiset kyvyt, tuhontanssi | |
Ajatuksensiirto 100 j, haponkestävyys 10, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, immuunius myrkyille ja sähkölle, loitsunsieto 17, pimeänäkö 60 j, vauriovähennys 10/hyvä | |
Aikeen aavistus +16, Diplomatia +5, Eränkäynti +3 (jälkiä seurattaessa +5), Etsintä +15, Havainnointi +24, Keskittyminen +20, Kovistelu +16, Kuuntelu +24, Loitsutuntemus +15, Piiloutuminen +11, Tietämys (valitse yksi) +15, Äänetön liike +15 | |
Hengenlaadultaan kaoottis-paha sfääri | |
Erakko, pari, joukko (35) tai osasto (610) | |
9 | |
Aina kaoottis-paha | |
1114 KN (Iso); 1530 KN (Valtava) | |
+8 |
Vrok on noin 8 jalkaa pitkä ja painaa noin 500 naulaa.
Taistelu
Vrokit ovat säälimättömiä taistelijoita, jotka syöksyvät vihollisen kimppuun mieluiten ilmasta ja kylvävät mahdollisimman paljon tuhoa. Ne nousevat taistelun aikana välillä lentoon, jotta voisivat käytellä myös takaraajakynsiään. Liikkuvuudestaan huolimatta ne pitävät niin paljon lähitaistelusta, että käyvät usein käsikähmään lukumäärältään ylivoimaisenkin vihollisen kanssa.
Vrokin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Tuhontanssi (Yl)
Jotta tätä kykyä voitaisiin käyttää, vähintään kolmen vrokin on käytävä käsikkäin piiriin, laulettava ja tanssittava hurjasti.
Kun vrokit ovat tanssineet 3 kierrosta, niistä syöksähtää esiin kipunoiva energia-aalto, joka ulottuu 100 jalan säteelle. Kaikki olennot tällä alueella (paitsi demonit) kärsivät 20n6 pistettä vaurioita (Refleksi VA 18 puolittaa). Tanssi jää kesken, jos yksikin vrokeista lamautetaan, jähmetetään tai surmataan. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan kaksoskuvajainen, kaukoliikuttelu (VA 18), väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä); 1/päivä sankaruus. Langettajataso 12. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Itiöt (Po)
Vrok voi päästää ilmoille valtavan määrän itiöitä kerran 3 kierroksessa ilmaistoimintona. Itiöt tuottavat automaattisesti 1n8 pistettä vaurioita kaikille olennoille vrokin naapuriruuduissa. Tämän jälkeen ne läpäisevät näiden olentojen nahan, alkavat kasvaa ja tuottavat 1n4 pistettä vaurioita joka kierroksella 10 kierroksen ajan. Kun tämä aika on kulunut loppuun, uhri on pikkuruisten köynnösten peitossa. (Köynnökset ovat vaarattomia ja kuihtuvat pois 1n4 päivässä.) Myrkyn viivytys
Lamauttava kiljaisu (Yl)
Vrok voi kiljaista kerran tunnissa läpitunkevasti. Kaikkien olentojen 30 jalan säteellä (paitsi demonien) on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 22) tai ne lamaantuvat 1 kierrokseksi. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Demonin esiinloihdinta (Lo)
Vrok voi yrittää kerran päivässä loihtia esiin 2n10 dretšiä tai toisen vrokin. Yrityksen onnistumismahdollisuus on 35 %. Tämä kyky vastaa 3. tason loitsua.
Taidot
Vrokit saavat rotuhyvitystä +8 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.