Ajattara |
8n8+32 (68 kp) | |
20 j (4 ruutua) | |
22 (+1 Ket, +11 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 21 | |
5 j/5 j | |
Hahmonvaihto, vauriovähennys 10/kylmärauta ja taika, immuunius tulelle, kylmyydelle, lumouksille, nukutukselle ja pelolle, loitsunsieto 25 | |
Aikeen aavistus +13, Diplomatia +5, Havainnointi +15, Hämäys +12, Keskittyminen +15, Kovistelu +14, Kuuntelu +15, Loitsutuntemus +11, Naamioituminen +1 (toista esitettäessä +3), Ratsastus +12 | |
Hengenlaadultaan paha sfääri | |
Erakko, ratsukko (1, hiidenhevosella) tai piiri (3, hiidenhevosilla) | |
9 | |
Aina neutraali paha | |
916 KN (Keskikokoinen) | |
|
Ajattara on osapuilleen ihmisnaisen pituinen ja painoinen.
Ajattarat puhuvat hornankieltä, maanyliskieltä, yhteiskieltä ja pätsinkieltä.
Taistelu
Ajattara hyökkää kaikkien kohtaamiensa hyvien olentojen kimppuun, kunhan voimasuhteet näyttävät sen kannalta suotuisilta.
Se repii haarniskoita ja lihaa tappavilla hampaillaan. Se käyttää mielellään nukutusta ja kuristaa uneen vaipuneet.
Ajattaran kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan pahoiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys. Sen kehoaseet katsotaan myös taika-aseiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa muiden olentojen vauriovähennys.
Tauti (Po)
Demonikuume puraisu, Sitkeys VA 18, itämisaika 1 päivä, vauriot 1n6 Ruk. Jos laisto epäonnistuu, tartunnan saaneen olennon on onnistuttava jokaisena ensimmäisen päivän jälkeisenä päivänä uudessa Sitkeys-laistossa (VA 18) tai ajattara riistää häneltä 1 pisteen Ruumiinkunnosta. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan hyvyyden paljastus, kaaoksen paljastus, lain paljastus, nukutus (VA 12), pahuuden paljastus, taikavasama, taikuuden paljastus, voimattomuussäde. Langettajataso 8. Ajattara voi käyttää eteerisyyttä aina halutessaan (langettajataso 16), kunhan se kantaa sydänkiveään (ks. alla). Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Univaino (Yl)
Ajattara voi tunkeutua kaoottisten tai pahojen olentojen uniin muuttumalla sydänkivenä tunnetun riipuksensa avulla eteeriseksi ja leijailemalla olennon ylle. Uniin tunkeutunut ajattara ratsastaa uhrinsa selässä aamuun asti. Nukkuja kärsii näistä piinaavista unista niin, että kun se herää, ajattara riistää sen Ruumiinkunnosta 1 pisteen. Nämä yölliset hyökkäykset voi estää vain toinen eteerinen olento, joka käy ajattaran kimppuun ja kukistaa sen.
Hahmonvaihto (Yl)
Ajattara voi ottaa minkä tahansa Pienen tai Keskikokoisen ihmisolion hahmon.
Sydänkivi
Ajattaroilla on sydänkiveksi kutsuttu riipus, joka parantaa välittömästi kaikki haltijaansa tarttuneet taudit. Lisäksi sydänkivi antaa sietohyvitystä +2 kaikkiin laistoheittoihin (tämä hyvitys on laskettu mukaan yllä olevassa tietolaatikossa). Ajattara, joka menettää riipuksensa, ei voi käyttää eteerisyyttä ennen kuin se valmistaa uuden kiven (tähän kuluu yksi kuukausi). Sydänkiven voimia voivat hyödyntää muutkin olennot kuin ajattara itse, mutta tällöin riipus hajoaa pirstaleiksi kymmenen käyttökerran jälkeen (käyttökerroiksi lasketaan kaikki parannetut taudit ja hyvitetyt laistoheitot). Riipus ei myöskään tuota eteerisyyttä sellaisille haltijoilleen, jotka eivät ole ajattaroja. Ehjästä sydänkivestä ollaan valmiita maksamaan 1 800 kr.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.