Taikakonna

Taulukko: Taikakonna

Taso   

Perushyökkäys-
hyvitys
                 

Sitk-
laisto   

Ref-
laisto   

Tahto-   
laisto

Muuta

Päivittäinen loitsukiintiö

1.

+0

+0

+2

+2

Pitkäkyntisyys 1/päivä

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

2.

+1

+0

+3

+3

Salahyökkäys +1n6

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

3.

+1

+1

+3

+3

Valmistelematon salahyökkäys 1/päivä

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

4.

+2

+1

+4

+4

Salahyökkäys +2n6

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

5.

+2

+1

+4

+4

Pitkäkyntisyys 2/päivä

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

6.

+3

+2

+5

+5

Salahyökkäys +3n6

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa   

7.

+3

+2

+5

+5

Valmistelematon salahyökkäys   
2/päivä

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

8.

+4

+2

+6

+6

Salahyökkäys +4n6

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

9.

+4

+3

+6

+6

Pitkäkyntisyys 3/päivä

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

10.

+5

+3

+7

+7

Salahyökkäys +5n6

+1 taso jossakin aiemmassa luokassa

Kestonoppa

n4.

Vaatimukset

Ennen kuin hahmo voi ryhtyä taikakonnaksi, hänen on täytettävä kaikki seuraavat ehdot.

Hengenlaatu

Mikä tahansa, kunhan ei lainkuuliainen.

Taidot

Kahlekuninkuus 7 tasoa, Kirjoituksen tulkinta 7 tasoa, Laitteen purkaminen 7 tasoa, Tietämys (salatieto) 4 tasoa.

Loitsut

Kyky langettaa maaginkäsi ja vähintään yksi 3. tason oppiloitsu.

Muuta

Salahyökkäys +2n6.

Luokkataidot

Taikakonnan luokkataidot (ja niiden avainkyvyt) ovat Aikeen aavistus (Vii), Akrobatia (Ket), Ammatti (Vii), Arvon arviointi (Äly), Diplomatia (Kar), Etsintä (Äly), Havainnointi (Vii), Hämäys (Kar), Kahlekuninkuus (Ket), Keskittyminen (Ruk), Kielenpuhunta ( – ), Kiipeily (Vma), Kirjoituksen tulkinta (Äly), Kuuntelu (Vii), Käsityöläisyys (Äly), Köydenkäyttö (Ket), Laitteen purkaminen (Äly), Loikkaus (Vma), Loitsutuntemus (Äly), Naamioituminen (Kar), Piiloutuminen (Ket), Silmänkääntö (Ket), Tasapainoilu (Ket), Tiedonkeruu (Kar), Tietämys (kaikki taidot, kukin valittava erikseen) (Äly), Tiirikointi (Ket), Uinti (Vma) ja Äänetön liike (Ket).

Taitopisteitä tason noususta

4 + Äly-muunnin.

Luokkaominaisuudet

Kaikki seuraavat ovat taikakonna-erikoisluokan luokkaominaisuuksia.

Ase- ja haarniskapätevyydet

Taikakonnat eivät saa pätevyyttä mihinkään aseeseen tai haarniskaan.

Päivittäinen loitsukiintiö

Kun hahmo saa uuden taikakonnatason, hänen päivittäinen loitsukiintiönsä karttuu niin kuin hän olisi saanut uuden tason myös siinä loitsijaluokassa, johon hän kuului ennen taikakonnaksi ryhtymistään. Hän ei kuitenkaan saa mitään muita hyötyjä, joita kyseisen luokan hahmot tavallisesti saavat, paitsi että hänen laskennallinen langettajatasonsa nousee. Jos hahmolla oli useampia kuin yksi loitsijaluokka ennen taikakonnaksi ryhtymistään, hänen on päätettävä, minkä luokan loitsukiintiötä hän kartuttaa uudelle tasolle noustessaan.

Pitkäkyntisyys

Taikakonna voi käyttää seuraavia luokkataitojaan enintään 30 jalan päästä: Laitteen purkaminen, Silmänkääntö ja Tiirikointi. Työskentely välimatkan päästä korottaa taitotestin vaikeusastetta normaalista 5 pisteellä, eikä taikakonna voi valita tässä testissä 10:tä. Mikään käsiteltävä esine ei saa painaa yli 5:tä naulaa.

Taikakonna voi käyttää pitkäkyntisyyttä aluksi kerran päivässä, 5. tasolle noustuaan kahdesti päivässä ja 9. tasolle noustuaan kolmesti päivässä. Hän voi suorittaa pitkäkyntisyyden avulla vain yhden taitotestin päivässä, ja vain jos hänellä on vähintään 1 taso kyseisessä taidossa.

Salahyökkäys

Tämä kyky on täsmälleen samanlainen kuin rosvon samanniminen kyky. Tuotetut ylimääräiset vauriot kasvavat +1n6:lla joka toisella tasolla (2., 4., 6., 8. ja 10. tasolla). Jos taikakonna saa salahyökkäyksen myös jostakin toisesta lähteestä, ylimääräiset vauriot kasautuvat keskenään.

Valmistelematon salahyökkäys

3. tasolta alkaen taikakonna voi julistaa kerran päivässä yhden lähitaistelu- tai kantamahyökkäyksensä salahyökkäykseksi (jos tämä valmistelematon salahyökkäys on kantamahyökkäys, kohde voi olla enintään 30 jalan päässä). Valmistelemattoman salahyökkäyksen kohde ei saa lisätä mahdollista Ketteryys-hyvitystään panssariluokkaansa, mutta tämä koskee vain kyseistä hyökkäystä. Kykyä voidaan käyttää mitä tahansa kohdetta vastaan, mutta olennot, jotka ovat immuuneja kriittisille osumille, eivät kärsi ylimääräisiä vaurioita (tosin nekään eivät saa lisätä Ketteryys-hyvitystään panssariluokkansa tätä hyökkäystä vastaan).

7. tasolta alkaen taikakonna voi käyttää tätä kykyä kahdesti päivässä.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.