Kaksintaistelija |
Taulukko: Kaksintaistelija | |||||
---|---|---|---|---|---|
Taso | Muuta | ||||
1. | +1 | +0 | +2 | +0 | |
2. | +2 | +0 | +3 | +0 | |
3. | +3 | +1 | +3 | +1 | |
4. | +4 | +1 | +4 | +1 | |
5. | +5 | +1 | +4 | +1 | |
6. | +6 | +2 | +5 | +2 | |
7. | +7 | +2 | +5 | +2 | |
8. | +8 | +2 | +6 | +2 | |
9. | +9 | +3 | +6 | +3 | |
10. | +10 | +3 | +7 | +3 |
Kestonoppa
n10.
Vaatimukset
Ennen kuin hahmo voi ryhtyä kaksintaistelijaksi, hänen on täytettävä kaikki seuraavat ehdot.
Perushyökkäyshyvitys
+6.
Taidot
Esiintyminen 3 tasoa, Akrobatia 5 tasoa.
Valtit
Asetaituruus, Liikkuvuus, Väistely.
Luokkataidot
Kaksintaistelijan luokkataidot (ja niiden avainkyvyt) ovat Aikeen aavistus (Vii), Akrobatia (Ket), Esiintyminen (Kar), Havainnointi (Vii), Hämäys (Kar), Kahlekuninkuus (Ket), Kuuntelu (Vii), Loikkaus (Vma) ja Tasapainoilu (Ket).
Taitopisteitä tason noususta
4 + Äly-muunnin.
Luokkaominaisuudet
Ase- ja haarniskapätevyydet
Kaksintaistelijalla on pätevyys kaikkiin perus- ja sota-aseisiin mutta ei minkääntyyppisiin haarniskoihin eikä kilpiin.
Ovela puolustus (Po)
Kun kaksintaistelija käyttelee lähitaisteluasetta ilman haarniskaa tai kilpeä, hän saa lisätä mahdollisesta Älykkyys-hyvityksestään 1 pisteen verran kaksintaistelijatasoa kohden siihen Ketteryys-hyvitykseen, joka lasketaan panssariluokkaan. Jos kaksintaistelija on valmistautumaton tai menettää Ketteryys-hyvityksensä jostakin muusta syystä, hän menettää myös tämän hyvityksen.
Harjaantunut reagointi (Po)
2. tasolla kaksintaistelija saa hyvitystä +2 aloitetesteihinsä.
8. tasolla hyvitys kasvaa +4:ään.
Tämä hyvitys kasautuu Nopea aloite
Parempi liikkuvuus (Po)
Kun kaksintaistelija ei käytä haarniskaa eikä kilpeä, hän saa ylimääräisen +4:n hyvityksen panssariluokkaansa, kun häneen kohdistuu vapaahyökkäyksiä, jotka aiheutuvat siitä, että hän liikkuu pois uhatusta ruudusta.
Sulavaliikkeisyys (Po)
4. tasolla kaksintaistelija saa ylimääräisen +2:n osaamishyvityksen kaikkiin Refleksi-laistoheittoihinsa. Kaksintaistelijalla on tämä kyky vain silloin, kun hän ei käytä haarniskaa eikä kilpeä.
Täsmällinen isku (Po)
5. tasolla kaksintaistelija saa kyvyn iskeä tarkasti kevyillä ja yhden käden pistoaseilla, minkä ansiosta hän saa lisätä normaaliin vaurioheittoonsa 1n6 pistettä ylimääräisiä vaurioita.
Kun kaksintaistelija suorittaa täsmällisen iskun, hän ei voi hyökätä toisessa kädessään olevalla aseella eikä käyttää kilpeä. Kaksintaistelijan täsmällinen isku toimii vain elollisia ja ruumiinrakenteeltaan selkeitä olentoja vastaan. Täsmällinen isku ei vaikuta olentoihin, jotka ovat immuuneja kriittisille osumille, ja kaikki esineet ja kyvyt, jotka suojaavat olentoa kriittisiltä osumilta, suojaavat sitä myös täsmälliseltä iskulta. 10. tasolla täsmällisen iskun ylimääräiset vauriot kasvavat +2n6:een.
Ketterä rynnäkkö (Po)
6. tasolla kaksintaistelija saa kyvyn rynnäköidä tilanteissa, joissa muut eivät siihen pysty. Hän voi rynnäköidä sellaisella hankalalla kulkualustalla, joka normaalisti hidastaa liikkumista. Jos olosuhteet vaativat testejä kulkualustalla liikkumiseksi, hänen pitää silti suoriutua niistä.
Taidokas torjunta (Po)
7. tasolta alkaen lähitaistelussa oleva kaksintaistelija, joka taistelee puolustuskannalla tai käyttää täyspuolustusta, saa panssariluokkaansa ylimääräisen +1:n väistelyhyvityksen jokaisesta kaksintaistelijatasostaan.
Nuolen sivuunohjaus
9. tasolla kaksintaistelija saa Nuolen sivuunohjaus
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.